Hirdetés

SteamOS - Carmack kiröhögné, ha nem a Valve készítené

|

Az id Software legendás programozója elárulta, hogy ha bárki másról lenne szó, nem hinné el, hogy egy ilyen projekt sikeres lehet.

Hirdetés

Napokig magáénak tudhatta az internetet a Valve, amikor bejelentette a „nappali átalakítására” vonatkozó terveit, és nem csoda, hogy a Steam OS bejelentése rengeteg szakmabelinek megmozgatta a fantáziáját. Nincs ezzel másképp a legendás John Carmack sem, és az Nvidia legutóbbi konferenciáján azt is elárulta, hogy ha valaki, akkor a Valve lesz az, aki ebből sikert tud majd kovácsolni.

Carmack ugyan bízik Gabe Newell csapatában, nem mindig volt ilyen egyértelmű a beléjük vetett bizalma: „A Valve megkeresett minket még a Steam korai szakaszában arról érdeklődve, hogy a Doom 3 nem lehetne-e indulási cím. Akkor azt hittük, hogy megőrültek, hiszen mégis miért kötnénk magunkat egy ilyen miniatűr disztribúciós platformhoz? De ma már tisztán látom, hogy a Valve hosszú távra tervezett.”

„Amikor meghallottam, hogy saját konzol operációs rendszert készítenek, az első reakcióm megint csak az volt, hogy nem normálisak, de talán tíz év múlva már ott tartanak, hogy milliárdokat kerestek vele.”

„Kicsit még mindig rizikósnak érzem, hogy az egészet átvigyék egy Linux rendszerre, de ha visszatekintek arra amit már elértek...tulajdonképpen ha bárki más próbálná ugyanezt, hülyének nézném őket.”

Tim Sweeney, az Epic Games alapítója is hozzátette a saját gondolatait, főleg azt illetően, hogy a nagy kiadók és fejlesztők miként tudnak majd reagálni annak tükrében, hogy ők sokkal jobban kötődnek a Sony és Microsoft platformjaihoz.

„A megjelenő termékek fölötti irányítás teljesen kizárja azt, hogy a fejlesztők közvetlen kapcsolatot építsenek ki a rajongóikkal. Egy olyan igazán nyílt és Linuxra épülő hardveres platform megjelenése, amit a Valve üzemeltet, de nem irányít, alapvetően is nagyon érdekes. Talán abban is sokat segít majd, hogy egy kicsit a helyesebb irány felé terelje a konzolgyártókat.

Johan Anderson, a DICE Frostbite motorjának vezető fejlesztője egyetértett abban, hogy még nem eldönthető, mennyire lesz sikeres a vállalkozás, de nem tagadja azt, hogy teljesen megváltoztathatja a játékipart.

Mindenképpen érdekes belegondolni abba, hogy miképpen illeszkedik bele ez a fejlemény azokba a változásokba, amik az utóbbi időben megindultak a játékiparban. Nem ez lenne az első próbálkozás arra, hogy a fejlesztők és a közönségük közti közvetett kommunikáció közvetlenné váljon akkor is, ha ez a kiadó eltávolítását jelenti az egyenletből. A kiadók még mindig nagy szerepet vállalnak a disztribúcióban és marketingben, de ugyanakkor tekintélyes beleszólásuk van a kreatív folyamatba, ami az ő részükről inkább fókusztesztek következménye, mint egyéni elképzeléseké. Ti mit gondoltok erről a témáról?

Aki szeretné a teljes beszélgetést meghallgatni, az az alábbi videónak üljön neki, aki pedig csak a Steam Machine-ra kíváncsi, az tekerjen nagyjából 30 percet.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)