A SimCity folyamatos internetelérés mellett fog csak működni. Ezt a hírt nem mindenki fogadta önfeledt éljenzéssel, tekintve, hogy a DRM még azok életét is megnehezíti, akik egyébként fizettek a játékukért. Miután a Maxis látta, hogy fórumokon már sokan őrjöngenek a másolásvédelem eltörléséért, gyorsan leszögezte, hogy a SimCity internetéhsége nem egy újabb DRM megoldás miatt van, hanem mert a játékmenethez szükséges számítások nagy része felhőben történik majd.
A Maxisnál dolgozó Lucy Bradshaw elmondása szerint az új játék futtatására nem lennének elengedőek a játékosok lába alatt duruzsoló masinák, még akkor, sem ha több százezres gamer gépekről is van szó. A játékosok által felépített városokban olyan mennyiségű simet kell mozgatni, hogy arra csak a felhőben dolgozó szerverek képesek. Bradshaw azt is kihangsúlyozta, hogy a legújabb SimCity erősen multiplayer központú cím lesz, így egyébként is szerverekre kötve játszanánk a gép előtt töltött időnk nagy részében.
Ha ez még így is van az komoly gondokat okozhat még a Maxis embereinek, mert ezeket az érveket egy MMO esetében még lenyeli a vásároló, de egy városmenedzsmentre épülő címnél, nem számít erre, és még ez a legkisebb probléma. Nem egyszer láttunk már indulásnál összeomló szervereket, és tömegbe fulladt indulásokat. Reméljük felkészült erre a csapat, és nem ismétlődik meg újra a Diablo III 37-es jelensége.