A gamescom 2014 egyik üde színfoltja volt az Electronic Arts és a BioWare közös projektje, a Shadow Realms. A D&D-s időkbe visszanyúló, izgalmas fantáziavilágon alapuló és epizodikusra tervezett online szerepjáték játékmenetében 4v1-es csatákban vehetünk részt, amelyből négy játékos, egy pedig egy úgynevezett Shadow Lord lesz, aki magát a játékot irányítja. A BioWare Austin már ősszel elindította volna az alfatesztet, amire végül máig nem került sor és a legújabb pletykák szerint nem véletlenül.
A Kotaku most két forrásból is azt hallotta, hogy a projektet törölték, míg a harmadik - és szerintük a legmegbízhatóbb - információ szerint nem törölték, hanem újrakezdték a fejlesztését, még tavaly októberben. A változtatásoknak köszönhetően az alapvetően online élményekre kihegyezett játék kampányt is tartalmaz majd, ráadásul a forrás szerint a Shadow Realms PC mellett már PlayStation 4-re és Xbox One-ra is készül, a megjelenését pedig 2017-re lőtték be.
Az okok állítólag az Electronic Arts üzletpolitikájában keresendőek, tudniillik a Shadow Realms eredetileg nem használta volna az Origint, viszont az informátor állítja, hogy az EA-nél kisebb büdzsét adnak egy olyan projektre, ami nem támogatja a házon belüli szolgáltatást. A BioWare ezt és a Dawngate, illetve a Command & Conquer sorsát szem előtt tartva (amelyek szintén nem kértek az Originből és meg is lett a következménye) meggondolta magát, a rebootolt játék immáron az Originre is épít, ezáltal több támogatást kapnak. Az Origint érintő üzletpolitikát egyébként egy az előzőtől eltérő, viszont a céghez közelálló másik forrás is alátámasztotta.
A csapat közösségi menedzsere, Eric Musco még decemberben azt írta Redditen, hogy a Shadow Realms egyáltalán nem került törlése és hamarosan megosztanak velünk további információkat is, viszont a fenti rémhírekre még sem a BioWare, sem az EA nem reagált. Amint megteszik, azonnal jelezzük felétek.