A műanyag hangszerekkel játszott zenés ritmusjátékok műfaja nem halott, csak pihen. Ezt hangoztatja a Harmonix azóta, hogy elzárta a Rock Band DLC-csapot, és ezt hangoztatja az Activision is, mióta bejelentette, hogy pihenteti a Guitar Hero sorozatot.
A Harmonix egyáltalán nem pihen, a csapat jelenleg három bejelentett címen is dolgozik: készül a Fantasia: Music Evolved, a Chroma és az Amplitude (bár ha valami hatalmas csoda nem történik, az Amplitude sajnos nem tér vissza). Mivel van miről beszélni, Alex Rigopulos, a cég vezérigazgatója Redditen tartott egy AMA-t, melyben természetesen megkérdezték tőle, hogy mi a helyzet a Rock Band sorozattal, és hogy a kategória vesztét valóban az Activision okozta-e azzal, hogy túl sok játékot adott ki rövid idő alatt. Rigopulos szerint nem őket kell okolni: „Talán van abban valami igazság, hogy az Activision túlzásba vitte a Guitar Hero kiadását. Azzal viszont nem értek egyet, hogy a műfaj hanyatlása teljesen az Activision hibája lett volna.” - mondta.
„A valóság ennél mindig összetettebb. Például az sem segített, hogy a GH és az RB a piac legdrágább videojátékai voltak, miközben brutálisan rossz volt a gazdasági helyzet. Abban sem hiszek, hogy a GH vagy a RB elég (vagy megfelelő) fejlődést mutatott a kezdeti megjelenéseket követő években - ezt szeretnénk orvosolni a következő megjelenéskor.” - tette hozzá.
„A zenés játékoknak a popkultúra minden más ágához hasonlóan fejlődnie kell. A zenekaros játékok robbanása után a táncosjáték-robbanás jött, amit majd a zenés játékok egy más manifesztációja követ - remélhetőleg valami olyan, amin a Harmonix dolgozik.”
Amíg nem jön a Rock Band 4, addig mi továbbra is zúzunk a GameNighton, a PlayIT-en, és a hétvégi PlayKID-en is.