Bár a Rise of the Tomb Raider egyáltalán nem kapott rossz pontszámokat a sajtótól, mivel egyelőre csak az Xbox 360-as és az Xbox One-os játékostábor játszhat vele, a kiadók annyira nem szeretnék közzétenni az eladási adatokat. A rendelkezésre álló becslések ettől függetlenül nem túl hízelgőek, de a fejlesztők szerint emiatt nem érdemes aggódniuk.
A nem hivatalos adatokkal dolgozó, de általában elég jó becsléseket szolgáltató VGChartz szerint nagyjából 301 ezer példányt adott el a Microsoft az új Tomb Raiderből az első héten, aminek értelemszerűen a túlnyomó többsége (76 százaléka) Xbox One-on talált gazdára. Tekintve, hogy a Square Enix hatmillió eladott példánnyal sem volt elégedett a 2013-as reboot esetében (ebből egymillió már az első két napon elment), ez egy elég aggasztó adat lehet a széria rajongóinak. Éppen erről folyt a beszélgetés egy Tomb Raider-fórumon, amikor a játék rendezője, Brian Horton is bekapcsolódott a társalgásba.
"A Microsoft és a Square is nagyon elégedett a Rise-zal és a fejlesztőcsapattal, de köszi, hogy aggódtok értünk. A Crystal és az Eidos Montreal olyan játékot készített, amire büszkék lehetünk, és nagyra értékeljük a rengeteg pozitív kritikát és rajongói visszajelzést" - írta Horton. Hozzátette, reméli, hogy a Rise of the Tomb Raider nyerhet a Game Awardson akár mint a legjobb akció-kaland, akár a legjobb szinkronhang kategóriájában, a Lara hangját kölcsönző Camilla Luddingtonnak hála. Később kifejtette, hogy talán néhányan félreértették a hozzászólását, és csupán azt szerette volna tisztázni, hogy szerinte az eladási adatok becslései nem vetnek rossz fényt a csapatra, ők inkább abban mérik a sikerüket, hogy sikerült-e időben elkészülni a játékkal és hogy jól szerepeljenek a teszteken. Véleménye szerint mindkét céljuk teljesült.
Mit gondoltok, mire megjelenik a többi változat, sikerként könyvelhetjük majd el a Rise of the Tomb Raidert?