A Blizzard saját álláshirdető portálján tett közzé egy bejegyzést, miszerint olyan alkalmazottat keresnek egy következő generációs MMO-hoz (ami nem más, mint a Project Titan), aki a játékban való termékelhelyezést szervezi. Ennek értelmében egyértelmű, hogy a cég célja játékbeli hirdetőplakátokkal, töltés közbeni reklámokkal, vagy tárgyakkal népszerűsíteni más, talán csak részben kapcsolódó termékeket.
A dolog alkalmazása nem újkeletű, többnyire az ingyenesen játszható játékok esetében találkozhatunk reklámokkal, hol zavaró, hol kevésbé zavaró köntösben tálalva. Ezek a reklámok megjelenhetnek bannerek formájában (ezt inkább mobil készülékekre megjelent címek esetében láthatjuk), de játékbeli plakátokon is visszaköszönhetnek a való világból is ismerős termékekek. A SWAT 4-ben például a Tripping the Rift nevezetű sci-fi sorozatot reklámozták, az EverQuest II-ben pedig a Pizza Huttól rendelhettek ételt a játékosok egy parancs segítségével. Lehet a játékbeli reklámozást ízlésesen csinálni, úgy, hogy ne menjen a játékélmény rovására, lehet idegesítő módon, erőszakosan, vagy lehet viccesen, aminek hatására senkit nem ér kár.
Mivel gyakorlatilag semmit nem tudunk arról, hogy a Titan milyen időben, milyen világban fog játszódni, nehéz lenne megtippelni, hogy a három fent említett módszer közül melyik valósul majd meg. Ha fantáziavilágban játszódik, akkor természetesen a hirdetőtáblák vagy plakátok nem lennének helytállóak, akkor inkább a témához igazodó üdítőkkel, extrákat nyújtó tárgyakkal lehet felhívni a játékosok figyelmét anélkül, hogy elpártoljanak. Kérdéses az is, hogy egy havidíjas játéknál ez mennyire lenne korrekt, viszont ha a Blizzard nem pénzéhes, és a Titan a WoW-hoz hasonló sikereket ér el, akkor a reklámokból befolyó bevétel kiváltja a havidíjat, és ezzel, valamint a mikrotranzakciós rendszerrel finanszírozható lehet a játék fenntartása.
Azt ugyanakkor tudjuk, hogy a játékokban megjelenő reklámokkal nem mi jártunk jól, nem nagyon lett olcsóbb egy játék, csak mert sikerült értékesíteni egy virtuális felületet benne. Pedig ezzel akár a warez elleni harc is eredményesebb lehetne, hiszen a hirdetők eljutnának a célcsoporthoz (nem ahhoz, amelyik reklám közben feláll a tévé elől, hanem a monitor előtt órákat töltő, vásárlásra könnyen ösztönözhető gamer fajtához, vagyis hozzánk), a felhasználó olcsón (vagy ingyen) jutna játékhoz, a kiadók pedig onnan szakítanának sok pénzt, ahol van is. Vagy ez teljesen életképtelen ötlet lenne? Ti mit gondoltok?