...akik pedig nem ismerik, azok nem értik, hogy miért lenne baj ez? A dolog viszonylag egyszerű, de csak a reklám után folytatjuk. Az 1993-as játék igen nagy sikert ért el a megjelenéskor, az izometrikus nézetű taktikai lövöldözés mindenkit megbabonázott. Jómagam akkor már a középiskola közepét jártam, de egy általános iskolai ismerősömhöz jártam játszani, akinek a birtokában volt egy Amiga 500. Bár engem annyira nem nyűgözött le a játékmenet, de ettől függetlenül szívesen gyújtottam rá a háztömböt az ellenséges erőkre. A négy figura, akiket irányíthattunk, menthetetlenül beégett az agyunkba, és a Bullfrog Productions játéka elfoglalta a maga helyét az "Örök klasszikusok" feliratú polcon. Éppen ezért mindenki, aki játszott a Syndicate-tel, örömmel vette tudomásul, hogy készül a remake, viszont sokakban felmerült a kérdés, hogy miért pont FPS? Erre a válasz mindössze annyi, hogy azért, mert a megjelenéskor 2012-t fogunk írni, amikor az izometrikus nézet már nem igazán divat, és annak a célnak, hogy egy 19 éves címet megkedveltessünk a mai közönséggel, nem felel meg az akkori koncepció. Mivel az EA azt szeretné, hogy a mostani játékosok ugyanazt a történetet, hangulatot és játékélményt kapják meg, mint az eredeti játék rajongói, olyan stílusban kell tálalni, ami megfelel ennek. Ez pedig a first person shooter, hiszen a Syndicate sztorija is a folytonos akciókról szól (szólt), illetve a jó FPS könnyen eladható. Ahogyan Jeff Gamon fogalmazott "A Syndicate remake-et a mai játékosoknak szánjuk, de úgy, hogy megőrizzük az eredeti értékeit. Szerepelni fog minden, amit akkor megismerhettek a játékosok, tehát ugyanaz a világ, az ügynökök, a fegyverek, a brutalitás, de ezúttal first person shooter-ként előadva." Erre persze lehet a szokásos szemellenzős ellenérveket hozni, hogy az EA csak a pénztárcánkat szeretné kinyitni, de ahogyan korábban már volt róla szó, ez egy kiadó esetében alapvetően nem nagy csoda. Mindannyian pénzből élünk, nem csoda hát, ha az EA is ezt teszi. A gond csak akkor van, ha fizetünk valamiért és messze nem olyan minőséget kapunk, mint amit elvárunk. A Syndicate esetében remélhetőleg nem lesz ezzel gond, mivel a Starbreeze kezében jó helyen van a fejlesztés. Aki pedig velem együtt még kerékpárral, vagy jobb esetben Simson Schwalbe-val járt '93-ban, amikor a Syndicate-et kiadták, békéljen meg vele, hogy FPS lesz, és bízzunk benne, hogy a régi hangulatot így is sikerül majd visszaadni.