2008 októberében újra jöttek és láttak a vörösök, de hogy gyÅ‘ztek-e, az egyelÅ‘re nehezen válaszolható meg. Történt ugyanis, hogy a Hell March ütemeire már nem csak több löveggel ellátott páncélosok, tesla tankok és egyéb gyönyörűségek vonultak fel, hanem páncélozott harci medvék, idomÃtott delfinek és mindenek elÅ‘tt a japán popkultúra szÃne-javát képviselÅ‘ iskolás lányok, szamurájok, lépegetÅ‘k is, ami valljuk be, sokak gyomrát feküdte meg. Mindez annak ellenére esett meg, hogy a Red Alert mindig is komolytalanabb volt, mint idÅ‘sebb testvére, a GDI és a NOD harcát feldolgozó Command & Conquer.
Vörös október
A Red Alert 3 fogadtatása tehát inkább felemásnak mondható, ugyanis a papÃron remek ötletek a valóságba ültetve nem feltétlenül úgy sültek el, ahogy azt mi elképzeltük. Ami számomra leginkább érthetetlen volt, az a kooperatÃv kampány ráerÅ‘ltetése a magányos játékosokra. Az még rendjén van, hogy kaptunk egy nem túl hasznos, fÅ‘ként golyófogónak alkalmas társat, de könyörgöm, miért kellett közös kasszát bevezetni? Nem is tudom, hány alkalommal fordult elÅ‘, hogy hű „segÃtÅ‘m" elszórta a nehezen összekuporgatott pénzemet, mielÅ‘tt bevásárolhattam volna.
Az egymás ellen, vagy az egymás oldalán vÃvott csatározásokat, az agyament egységeket, a humoros történetet, a szÃnes és tarka világot, a vÃz fokozott szerepét, s a szÃnészek erÅ‘sen túljátszott karaktereit ellenben a pozitÃvumok csoportjába sorolnám, ha csak az én véleményem
számÃtana.
Yuriko's Revenge
A Red Alert 3: Uprising születésének több oka is van. Olyan triviális „apróságon", mint az üzleti célok felülemelkedvén rábukkanunk a Red Alert 3 fejlesztésének kései szakaszában felmerült ötletek és gondolatok kavalkádjára, amelyeket már egyszerűen nem lehetett beépÃteni a gyakorlatilag kész játékba. Arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy a kooperatÃv és kompetitÃv multiplayerben egyaránt jól teljesÃtÅ‘ RTS fÅ‘ként szingliben nyújtott kevéssé maradandót. A három kampány küldetéseinek száma egyszerűen kevés volt, Ãgy a kiegészÃtÅ‘ ezen hiányosságok orvoslására is lehetÅ‘séget nyújt.
Szám szerint négy mini kampányt tartalmaz majd az expanzió, amelyek közül három a szövetséges hadjárat végét alapul véve meséli el egy-egy epilógus formájában a japán, a szovjet és természetesen a szövetséges történet záró akkordjait.
A negyedik küldetéssorozat a pszionikus képességekkel bÃró Yoriko Omega történetét meséli el. Az Ãgéretek szerint szokatlan, ám rendkÃvül szórakoztató játékmenet keretében derÃtünk majd fényt arra, miként lett a hirtelen haragú, bajos csajsziból a gondolatával csatahajókat cafatokra tépÅ‘ ügynök.
A kampányokon felül megközelÃtÅ‘leg 30 térkép áll majd a hagyományos skirmish játékmód rajongóinak rendelkezésére. A szÃnes és tarka játékképet némileg árnyalja, hogy új, más hangulattal bÃró környezetben is harcolhatunk. Az egyik térkép egy köd borÃtotta európai falucskát ábrázol, amelyik sajátos, kÃsérteties hangulattal bÃr.
KihÃvás minden parancsnoknak?
Az Uprising egy újÃtása a Commander's Challenge mód, ami becslések szerint 30 órával dobja meg a játékidÅ‘t 50, fokozatosan nehezedÅ‘ szcenárió képében. Ihletadó múzsaként a C&C Generals: Zero Hour General's Challenge módja szolgált. Ellenfélként a Red Alert 3 már-már paródiába hajló alakÃtást nyújtó szereplÅ‘i mellett új arcok is feltűnnek majd. Nagyságát tekintve pedig felülmúlja a stúdió összes eddigi, hasonló jellegű próbálkozását.
Kezdetben csak jelentéktelen katonai erÅ‘vel bÃrunk, de ahogy egymás után teljesÃtjük a kihÃvásokat, úgy férünk hozzá a hasznosabb fejlesztésekhez és a hatékonyabb egységekhez.
Az új egységek közül már bemutatták a japánok Giga Erődjét, ami egy tengeri csillagra emlékeztető lebegő szerkezet. Egy gombnyomásra fej-formát ölt, s a szájából halálos sugarakat ereget. Vicces, de tényleg.
Az alapjáték szereplÅ‘i közül garantáltan visszatér Gemma Atkinson és Ivana Milicevic karaktere (mindkét hölgy a szÃnészettel is kacérkodó modell), az újabb karakterek közül eddig csak az újságÃró, Brenda Snow ismert, akit a Dead Or Alive mozifilm szintén meglehetÅ‘sen formás és néha dalra is fakadó sztárja Holly Valance alakÃt.
Vörös március
Ha minden az EA Los Angeles tervei szerint megy, és sikerül idÅ‘re összeboronálni a fentebb már ismertetett tartalmakat, akkor még márciusban megvásárolhatjuk és letölthetjük az önállóan is futtatható kiegészÃtÅ‘t. Jól olvastátok, szó sincs elÃrásról, ugyanis a dolgok jelen állása szerint csak és kizárólag digitális terjesztéssel jut majd el a játékosokhoz, tehát hiába keresnénk az üzletek polcain. Hogy ez a jövÅ‘ben változik-e, netán külön, vagy egy Gold verzió képében Ãzlésesen kialakÃtott dobozba bújtatott korongon is megvásárolhatjuk-e, az még ugyanúgy bizonytalan, mint egy konzolos (az X360 esélyesebb) átirat megszületése.
Hasonlóan érdekes döntés, miszerint a kiegészÃtÅ‘ semmit nem ad hozzá a többszereplÅ‘s játékmódokhoz. Sem új térképeket, sem új egységeket, sem új játékmódokat. Már az új egységeket is az offline játék kihÃvásaihoz idomÃtva tervezték meg. A négy mini kampány és a skirmish pályák nem játszhatóak sem együttműködés, sem versengés keretében. Ez a kiegészÃtÅ‘ a magányos farkasoké, akikbÅ‘l bármilyen meglepÅ‘ is egyesek számára, legalább olyan sok van, mint a multis összecsapások rajongóiból.
GameStar