A Remedy az Alan Wake-kel elérte, hogy azt kívánjuk, az író kalandjai bárcsak filmsorozat formájában elevenednének meg. Az alapok megvoltak hozzá, de a finn fejlesztőcsapat ezidáig várt, hogy megpróbálja, hogyan működhet egy TV-sorozat-videojáték hibrid.
A Quantum Break kreatív igazgatója, Sam Lake elárulta, hogy a játékot és a TV-showt egyaránt követni kell majd. A kettő szoros kapcsolatban áll egymással, hatással vannak egymásra. A Quantum Break nem lesz "döntések növekvő pókhálója", nem úgy kell elképzelni, hogy amit te magad választasz, az alapján halad előre a történet. Ugyanakkor lesznek a játék folyamán úgynevezett elágazások, amikor a játékosoknak lesz beleszólása a TV-s tartalom alakulásába.
A Quantum Break középpontjában az idő és annak manipulálása áll. A játék kezdetén egy félresikerült időutazási kísérlet ideiglenes káoszt teremt, az idő "megbolondul". Három, a kísérlethez közel álló ember így különleges képességekre tesz majd szert. Közülük kettő, Jack Joyce és Beth Wilder játszható karakterek, Paul Serene pedig a főgonosz, valamint a Monarch nevű gonosz szervezet fejese. Nyilvánvalóan ő a legerősebb mindhármuk közül, merthát másképp nem is lenne igazi kihívás leküzdeni.
Néhány elágazásban ugyanakkor őt is irányítani kell, az ő szerepében hozni olyan döntéseket, amik kihatnak a TV sorozatra. Az epizódok körülbelül 30 percesek lesznek, a sorozat első évada a Quantum Break megjelenésével egyidőben, az Xbox One piacra kerülése után egy éven belül érkezik. Mivel úgy néz ki, hogy maga a konzol sem jön Magyarországra, kicsit szomorúak vagyunk, de azért várjuk.