Már egy héttel ezelőtt is csiripelték a madarak, hogy a Sony nagy valószínűséggel megmutatja a világnak az általuk készített VR szemüveg prototípusát. A Project Morpheus-t Shuhei Yoshidának Mátrixos utalások nélkül sikerült bemutatnia, a közönség pedig csak ámult és bámult.
A szemüveg fejlesztését néhány képben mutatták be, amelyek egészen 2010-ig nyúltak vissza. A vállalat már jó ideje dolgozik az eszközön, ez idő alatt rengeteg ötletet és újítást próbáltak belezsúfolni a kütyübe. Yoshida elmondta, kíváncsiak a fejlesztők véleményére, ezért is itt mutatták be először a Project Morpheust.
Az eszköz bemutatását Richard Marks folytatta, aki inkább a technikai részleteket járta körül. A szemüveg Full HD felbontással és 90 fokos látószöggel rendelkezik, és támogatja a teljes, 360 fokos körbefordulást. A konzollal HDMI és USB csatlakozóval kapcsolhatjuk össze az egyébként gyorsulásmérővel és giroszkóppal is ellátott szemüveget, amelyhez rögtön fülhallgatót is kapunk. Nem is akár milyet.
A Sony mérnökei szerint a teljes VR élmény egyik legfontosabb komponense a hang, ezért erre nagy hangsúlyt fektettek. Az új rendszer 60 hangforrást képes szimulálni a felhasználó körül, így mindent pontosan onnan érzékelünk, ahonnan azt a valóságban is tennénk.
A fejmozgás követése is kiemelt szerepet kap, ezért a PS Move-hoz hasonló, de annál jóval fejlettebb technikával szerelték fel a szemüveget. A PS Move egyébként tökéletes kontroller az eszköz mellé, amit mindenképpen fel szeretnének használni. A teljes testmozgás valós idejű követése és modellezése egyelőre nem megoldható, de folyamatosan dolgoznak a technológián.
Az eszközt a lehető legergonómikusabbra tervezik, hogy használata hosszú távon is kényelmes legyen. Támogatják majd a saját fülhallgató használatát, a képet pedig nem csak a szemüvegben, hanem a tévé képernyőjén is követhetjük, természetesen normál nézetben, nem a szemüvegen belüli osztott formában. Ez egyébként arra is lehetőséget ad, hogy míg az egyik játékos a szemüveget használva játszik, a másik a tévé képernyőjén manipulálja a játékot.
A jelenleg elérhető fejlesztői készlet 5 méteres kábellel rendelkezik, de dolgoznak a vezeték nélküli változaton.Arról egyelőre nem esett szó, hogy az eszköz kompatibilis lesz-e a PC-vel, a PS Vita támogatás azonban valószínűnek tűnik, ha sikerül a szemüveget vezeték nélkülivé varázsolni. Az eszköz árát egyelőre nem árulták el, de a fejlesztők szerint a lehető legolcsóbban dobnák majd piacra, hogy bárki hozzájusson.
Nektek melyik jön be jobban, a Project Morpheus vagy az Oculus Rift?