Sokszor megy a 30 fps kontra 60 fps vita, és kevés játék képes utóbbit hozni PlayStation 4-en vagy Xbox One-on, akármilyen felbontással is fut. Az élvezeti értéket ez általában nem befolyásolja nagyon.
A VR viszont kicsit másképp működik. A virtuális valóság eszközök érzékelik a fejmozgást, és a forgásnak mindenképp folyamatosnak kell lennie. Az általános vélekedés az, hogy minimum 90 fps a legoptimálisabb, de a Sony egyik vezető fejlesztőmérnöke, Chris Norden szerint 60 az alsó határ. "Ha egy olyan játékot küld be valaki jóváhagyásra, ami 55 vagy 51 fps-re zuhan, valószínűleg elutasítjuk." - mondta. "Nem könnyű a feladat, nem fogok hazudni. 60 fps alatt viszont nem fogunk semmit elfogadni."
Ennek kapcsán felmerül a kérdés, hogy milyen játékokat fogunk kapni PlayStation VR-ra, és mit kell beáldozni azért, hogy minden körülmények között meglegyen a hatvanas framerate. Ez leghamarabb ősszel derülhet ki, aztán meglátjuk, mit hoz a jövő.