Ha valamilyen oknál fogva nem tudnátok követni GameStar Aréna Live adásunkat, vagy jobban szeretitek szöveges formában figyelemmel kísérni az eseményeket, folyamatosan frissülő szöveges közvetítésünkből minden fontos információt megtudhattok.
23:30 - Kezdetét vette a közvetítés, egyelőre csupán a PlayStation négy jellegzetes szimbólumát láthatjuk, illetve a PS logót.
23:34 - Előrelépés ugyan nem történt, de érdekesség, hogy a nézők száma folyamatosan növekszik, jelenleg 127 ezer körül van, de mire ezt leírom, a 130 ezret is eléri.
23:37 - Minél tovább nézzük ezt a videót, annál jobban kezd megtetszeni a kereszt, négyzet, kör és háromszög szimbólum. Ezek a villámok is gyönyörűek.
23:39 - A nézők száma közben 160 ezerre nőtt, a streamet eddig több mint 136 ezren töltötték be.
23:45 - Hang továbbra sincs, bár néhány a stream mellett kommentelő egyén már hall valamit.
23:47 - A videót jelenleg több mint 200 ezren nézik. Csak szerintünk gyorsult fel?
23:50 - Tíz perc van hátra az esemény kezdéséig, reméljük nem fognak késni. A fejünkben közben a "kereszt, négyzet, kör, háromszög, PlayStation logó" feliratok keringnek.
23:55 - Egy pillanatra elváltozott a kép, de kiderült, hogy csak hiba csúszott a rendszerbe. Mi egy szürke téglalapot láttunk, kicsit foltos volt az alja. Ha ez valamit jelent. De valószínűleg nem.
23:58 - Elindult a zene! Kellemes, mintha egy árkád versenyjátékban volnék. Idegennek érzem kicsit, de a választás hátterében biztosan jó okok állnak.
00:00 - Elkezdődött az adás! Ismét logók, a termet láthatjuk egyelőre. A látványvilág kiemelkedő. Játékbejelentés lesz.
00:01 - Egy összefoglaló videót láthatunk a PlayStation történelméről, a legnépszerűbb játékokról, karakterekről. A terem három falán vannak kijelzők, a szemben lévő falon rögtön négy.
00:02 - PlayStation, PSP, LittleBigPlanet, Grand Turismo. A most hallható zene sokkal mélyebbre hatol.
00:03 - A színpadon Andrew House, kellemes délutánt kívánt mindenkinek.
00:04 - ,,Ma megmutatjuk, hogyan erősítjük meg a PlayStation ökoszisztémát." - mondta House. Le fogunk petézni...
00:05 - A készülékek összecsatlakoztathatósága nagyon fontos, ezzel együtt tudunk érteni. Wii U-szerű eszközt mutatnak be, vagy a Vita 2 jön?
00:06 - A PlayStation Network bővülni fog, rengeteg új játék érkezik, kiváló alkalmazások tölthetőek már le most is.
00:07 - ,,Új platformra van szükség". A külsős fejlesztők legjobbjaival beszéltek, elmondásaikhoz igazodtak. ,,Ma a játék jövőjébe nyerhetünk betekintést"
00:09 - PlayStation 4. Tessék, megkaptuk.
00:10 - Többdimenziós élményekben lesz részünk. Új személy lép a színpadra, aki az Atarinál kezdte 17 évesen, de itt szerencsére nem állt meg. Hölgyeim és uraim, Mark Cerny.
00:12 - ,,A konzolok a PlayStation 2 megjelenéséig egyfunkciós eszközök voltak". A PlayStation 3 lehetőségeinek száma ennél jóval magasabb volt.
00:13 - Cerny büszke arra, amit a PlayStation 3-mal elértek. Tudják, hogy a PlayStation 4 teljesítményének fejlesztése is fontos, de nem elég.
00:14 - ,,Semmi nem állhat közéd és a játék közé". Egy kontroller sem?
00:15 - Minden eddiginél jobban figyelembe vették a fejlesztők igényeit, ami valóban nem rossz ötlet, tekintve, hogy a bevételük jelentős része tőlük származik.
00:16 - A PlayStation 4-ben egy felturbózott PC-s architektúra, egy x86-os processzor, fejlettebb GPU is helyet kapott. Új kontroller!
00:17 - A kontroller hasonlít a DualShock 3-hoz, de DualShock 4-nek hívják. Kapott egy érintőképernyőt, egy fejhallgató csatlakozót, illetve a hátuljába fénykibocsájtó hardvert építettek.
00:19 - Az Aréna Live adásunk közben Ustream probléma miatt áll, ahogy elhárul a gond, folytatjuk.
00:20 - Az APU-ról van szó, láthattunk egy Unreal Engine 4-es demót, illetve azt, hogy a Havok motor hogy tud milliónyi objektumot egyszerre kezelni. Cerny maga is készít egy játékot, amiben ork-disznószerű lények lövöldöznek.
00:21 - Meseszerű megvalósítás, meseszerű történet. A játék neve egyelőre nem ismert, de egy hatalmas tüskés monstrum segíti az embereket.
00:22 - A játék neve Knack, amit a kiejtés miatt (néma K) nem tudtunk volna helyesen leírni. Nem lesz rossz, bár inkább érdekesnek nevezném, mint biztos sikernek. Majd az első gameplay videó után ítélkezünk.
00:23 - Öt kulcsszó vezérelte őket a fejlesztés során, ezek közül először az egyszerűséget emelték ki.
00:24 - Ha pihenni szeretnénk, a Power gomb megnyomásával felfüggeszthetjük a játékot, majd ugyanilyen könnyedén folytathatjuk. A konzol ekkor energiatakarékosan működik.
00:25 - A megvásárolt játékokat szinte azonnal játszhatjuk, csak egy darabjuk töltődik le, a többi a háttérben kúszik a konzolra. A kezelőfelületet teljesen átdizájnolták. A játékmenet automatikusan rögzül, több videóból választhatjuk ki a feltöltendőt.
00:26 - Élőben követhetjük nyomon, ahogy barátaink játszanak, és ha valahol nem tudnak továbbjutni, átvehetjük az irányítást. Zseniális ötlet.
00:27 - Okostelefonokra és táblagépekre is érkeznek különböző segédalkalmazások, amivel a PlayStation Network egyes szolgáltatásait is el fogjuk tudni érni.
00:28 - A Ustream teljesen szétesett, a PlayStation Meeting is megszakadt egy időre. A hatalmas forgalom miatt a Live-ot sem tudjuk egyelőre helyrehozni, de igyekszünk.
00:29 - Cerny elköszönt, de még a színpadon van. A következő fellépő a Gaikai alapítója, Dave Perry.
00:30 - Nagyon izgatott, ahogy az egész csapat is. Meg mi is.
00:31 - A PlayStation és a Gaikai, mint két jó barát, borát ugyan nem issza, de legalább összeolvad. Vannak történeteink, de ne kalandozzunk el.
00:31 - Ahogy a barátaink új játékot vesznek, azonnal értesülünk róla. A PlayStation Store-ban úgy böngészhetünk, mint egy boltban, de nem kell kimozdulnunk a lakásból.
00:32 - A Sony és a Gaikai napjaink egyik legnagyobb közösségi hálózatát szeretnék kiépíteni, kombinálva a Facebookkal és a Ustreammel.
00:33 - Van Share gomb, amivel a barátainknak mutathatjuk meg, hogyan játszunk.
00:34 - A bekapcsolódott arcok kommenteket küldhetnek, beszólogathatnak, de ami fontosabb, ahogy már említettük, átvehetik az irányítást, és segíthetnek nekünk a nehezebb részeknél.
00:35 - Ustreamen keresztül bárkivel megoszthatjuk a játékélményünket. Reagálva a Wii U-ra, a táblagépek, okostelefonok és a Vita második képernyőként lesz használható. A Remote Play technológia alkalmazásával bárhol folytathatjuk a játékot egy gombnyomással.
00:37 - Aréna Live adásunk közben újra él!
00:38 - Netflix, Hulu Plus, Crackle, Epix, Facebook, PlayStation Plus. Ezek mind a PS Network részét képezik.
00:39 - A PlayStation 3 játékok felkerülnek a felhőbe, bárhonnan játszhatóak lesznek.
00:40 - A felhő alapú szolgáltatás folyamatosan kerül bevezetésre, egyelőre még nem mutathatnak be mindent. Ru Weerasuriya beszél egy videóban.
00:41 - Tim Schafer, David Cage, Scott Rohde szintén felbukkan és nyilatkozik.
00:42 - Alex Rigopulos, a Harmonix vezérigazgatója is nyilatkozik. Új Harmonix játék, esetleg csak PS4-re? Mivel a Rock Band 3 DLC-k áradása áprilisban áll le, nem lehetetlen.
00:43 - ,,A konzolos játékok olyanok voltak, mintha egy toronyban lennének". Ha elhagyjuk a várat, nem folytathatjuk a játékot. Még rajzolt sárkány is volt.
00:44 - A Share gomb diszkréten bújik meg az érintőfelület bal oldalán.
00:45 - Ennyi fejlesztővel az oldalukon biztos, hogy olyan új játékokat fogunk látni, amiktől sikítva dobjuk pénzünket a monitornak.
00:46 - Játékok jönnek, új arc a színpadon (a teste is jött vele...). A Guerilla Games társalapítója, Hermen Hulst mutatja be az est második játékát.
00:48 - Killzone: Shadowfall. Szavakkal nem lehet leírni, mennyire jól néz ki, ahogy kijön valami HD anyag, azonnal közzétesszük a GSO-n.
00:49 - A követők száma közben túl van az 540 ezren, ez okozza a ritkán előforduló akadozást. Ha ilyen lesz a jövő, van okunk félni.
00:50 - Mármint ha olyan lesz, mint a játékban. Orbitális robbanás, sötétség.
00:51 - Káosz, átváltozó katona, aki hasonlít egy assassinra az Assassin's Creedből. Világok ütköznek?
00:52 - Az átváltozó katona valami olyat tett, amit saját szemetekkel kell látnotok. Reggelre biztosan elérhető lesz a videó, addig nem spoilereznék az előbbinél többet. Egyébként FPS-ről van szó (nyilván, mivel Killzone cím).
00:53 - Na jó, még egyet: a főszereplő egy magasabb platformról leugorva lepte meg ellenfelét, akinek nem a Biblia egy példányát szerette volna eladni.
00:54 - Könnyező Xboxosokat és PC-seket látunk mindenfelé. Mi is kicsit könnyezünk.
00:55 - Kis Crysis beütése is van, de ha jókat mixelünk, jó lesz belőle. Közben kiderült a játék végleges neve: Killzone: Shadow Fall. Most valami autós játék lesz, csak nem a Gran Turismo 6?
00:57 - Megszakították a videót, az Evolution Studios illetékese beszél. Rengeteg autó lesz következő játékukban. Csapat alapú lesz, klubbok ellen versenyezhetünk, nekünk is egy klubba kell tartozni. Aszinkron multiplayer is lesz. Húha, mi ez?
00:59 - Ha ez a Gran Turismo 6, hol a Polyphony illetékese? Miért nem ő beszél? Csak nem a Motorstorm vett más irányt?
1:00 - Hihetetlen részletesen vannak lemodellezve az autók, az utolsó legkisebb pontig. A játék teljesen belső nézetes, mindent a versenyző szemszögéből élhetünk át. Ééés a játék neve...
1:02 - Amit még mindig nem tudunk, de a hivatalos trailer megy, úgyhogy van okunk reménykedni. Továbbra is bitang jól néz ki, biztosan egyedi élmény lesz. A GRID 2 fejlesztői nyilatkozták korábban, hogy a belső nézet fölösleges, erre itt van ez.
1:03 - Tehát a játék neve: DriveClub. Biztosan nem ültek annyit felette, mint mint amióta a közvetítés tart.
1:04 - A társadalomról látunk adatokat, a biztonsági kamerákról, illetve a biztonságunkról, ami szabadságunkba kerül. Mi lenne, ha néhányan hirtelen szupererőre tennének szert, és veszélyessé válnának a kormány számára?
1:05 - A Sucker Punch legújabb, PlayStation 4-exkluzív címe mutatkozik be, ami egy olyan világba kalauzol el minket, ahol egy női géphang adja tudtunkra, hogy a biztonságunk mennyire fontos a mindent átlátó cég számára. Hopp, egy robbanás, megint káosz lesz.
1:06 - Még nem tudjuk, hogy mi a mutánsok, vagy a kormány oldalán állunk-e de a mutánsok valahogy veszélyesebbnek tűnnek. A játék neve InFamous: Second Son.
1:08 - Három zseni lép a színpadra, köztük egyik egy fejlesztőcég atyja, méghozzá a Braid megalkotója, Jonathan Blow.
1:09 - ,,Nem tudom, hogy hogy fogom überelni ezt a sok robbanást". Hehe.
1:10 - Az új játékuk nyílt világban fog játszódni, ahol három-négy különböző érdekesség kap helyet, minden okkal van a helyén. A 25 órás játékidő puzzle jellegű feladatokból áll.
1:16 - Blow-t a Quantic Dreames David Cage váltotta fel.
1:17 - A polygonok számát láthatjuk, a Beyond: Two Souls-ban 30000 polygonból áll egy-egy karakter.
1:19 - ,,Ezentúl csak a képzeletünk szab határt". Egy idős ember arcát láthattuk, hihetetlen részletes volt. A Media Molecule új alkotása fog bemutatkozni.
1:20 - ,,Azt szerettük volna elérni, hogy rögzíthessétek álmaitokat."
1:21 - Nagyon fura amit látunk. Egy illető rajzol arról, hogy a fejlesztők eddig hogy álltak a játékokhoz. A PlayStation 4 megjelenésével minden sokkal jobb lett. A Media Molecule szerelmes lett a PlayStation Move-ba.
1:24 - Két felnőtt férfi táncoltat két karaktert. Egy bajszos, kantáros figurát, és egy kékhajú nőt, akik egy lila gitárt táncolnak körbe. Az egész lényege, hogy a karakterek térben is mozgathatóak. Most nem tudjuk, hogy valóban ezt látjuk-e, vagy csak ilyen késő van.
1:26 - Újra Andrew House beszél, hamarosan az esemény is véget ér. De még Yoshori Ono képviselteti magát, aki nem a Street Fighterről fog beszélni.
1:29 - Resident Evil felirat, Capcom logó. A Capcom és PlayStation kapcsolatát ecsetelik.
1:30 - Panta Rhei. Ez valószínűleg valami grafikus motor lesz.
1:31 - Bemutatkozik az első Panta Rhei által futtatott játék, aminek a Deep Down munkacímet adták (nem ez lesz a végleges).
1:33 - Sárkányos-lovagos akciójáték (esetleg RPG) lesz, sok tűzzel.
1:34 - Nem lennék a tolmács, akinek követnie kell Ono beszédét. Le a kalappal előtte.
1:35 - A harmadik a Square Enix képviseletében Yoshihisa Hashimoto. Akcentusa csodálatos.
1:36 - Nem játékot mutatnak be, hanem egy valós idejű demót.
1:37 - Az biztos, hogy a PlayStation 4 sokra lesz képes, ha a látottakat játékba is át tudják ültetni, boldog lehet idős s fiatal.
1:40 - Shinji Hashimoto, a Final Fantasy felelőse veszi át a színpadot, aki talán valami játékot is bemutat. Talán.
1:42 - Még az év folyamán érkezik egy új Final Fantasy cím, amiről ennél többet nem tudhattunk meg.
1:43 - A Ubisoft társalapítója, Yves Guillermot jelent meg hirtelen.
1:44 - A Watch Dogs next-gen konzolokra fog jönni.
1:45 - A PlayStation 4 lehetőségeit teljes mértékben kihasználják a Ubisoft fejlesztői. Jonathan Morin beszél a Watch Dogs-ról.
1:46 - A tavalyi E3-on bemutatott játék több részletét fogjuk most megismerni. Mindent mi irányítunk Chicagóban, mindenki életét, mindent megváltoztathatunk.
1:47 - A Watch Dogs következő generációs mivoltára azért is érdemes felfigyelni, mert - ha eddig nem lettünk volna biztosak benne - száz százalékos biztonsággal állíthatjuk, hogy a Microsoft is idén mutatja be az Xbox 360 utódját.
1:48 - A Watch Dogs főszereplőjének kicsit olyan beütése van, mintha a Hősök sorozat Sylare lenne. Baseball sapkában, hosszú kabátban járja az utakat, senki nem tudja, ki ő valójában, de ő mindenkiről tud mindent. Előbb épp egy bankautomatát rabolt ki, de senki nem vette észre.
1:49 - A fickó egyébként ügynök, most épp egy bűnözőt üldözött, kapott el, és vert meg egy viperával. Ezt a rendőrök nem díjazták, de senki nem tudja őt megállítani.
1:50 - Ha ez nem lesz év játéka jelölt, akkor nem tudom, mi érdemelheti ki a címet.
1:51 - A konzolt magát egyébként még nem láttuk, csak a kontrollert és a játékokat. Újabb partner jön.
1:52 - Chris Metzen, Blizzard Entertainment. BLIZZARD ENTERTAINMENT!!!
1:53 - Csináltak már játékot konzolra, ahogy Metzen mondta, ,,a konzolos fejlesztés a vérünkben van". Egy másodpercre kihagytak az érzékszerveink.
1:54 - A játék, amit a Blizzard Entertainment PlayStation 4-re fejleszt: A Diablo 3. Ééés a varázs elmúlt.
1:55 - ,,A Diablo 3-at még soha nem volt egyszerűbb játszani". Egy kontrollerrel? Na, mégis kíváncsiak vagyunk.
1:56 - Bővebben a PAX Easten mutatják be, egyelőre csak bejelentették.
1:57 - Még egy partner jön, az Activision Publishing vezetője, Eric Hirshberg.
1:58 - Új Call of Duty?
1:59 - Biztosan nem a Bungie-től. A Destiny című játékról van szó, amiről tőlünk is hallhattatok az elmúlt napokban. Tíz éve fejlesztik.
2:00 - A Destiny lenyűgöző lesz PlayStation 4-en. Mindenen lenyűgöző lesz, azok alapján, amit eddig láttunk.
2:02 - A Bungie négy képviselője van a színpadon. Hárman rezzenéstelenül pózolnak, egyikőjük beszél.
2:03 - Megköszönte mindenkinek a részvételt. A PlayStation 4 2013. végén jelenik meg.
2:04 - Az esemény úgy látszik, végetért, köszönjük, hogy velünk tartottatok, összefoglalónkat reggel olvashatjátok a GameStar Online hasábjain!