Bill Gardner a hajdani Irrational Games egyik tapasztalt veteránja volt, egészen addig, amíg a fejlesztők végleg becsukták a kapukat. Gardner nem tétlenkedett, létrehozta a saját stúdióját, és a The Deep End Games máris el akarja velünk hitetni, hogy a Perception címre keresztelt projekttől biztosan felszalad a pulzusszámunk.
A Perception egyelőre a Kickstarter sikerekben bízhat, de az is biztos, hogy az eddig látott ötletek alapján valamennyire egyedibb módon próbálja magához csalni a túlélőhorror műfaj rajongóit. Maga a játékmenet inkább az Amnesia és Penumbra játékok által kitaposott ösvényt követi, tehát nem tolja az arcodba egyből a legbrutálisabb jeleneteket csak azért, hogy utána teljesen leüljön az atmoszféra. Lassan és jól átgondoltan építi fel a feszültséget és a sztorit, aminek a középpontjában főszerepelőnk, Cassie Thorton áll. Cassie leginkább egy átlagos 29 éves lány, aki makacsul ragaszkodik az egyedülállóságához, és annak minden előnyéhez. És mindemellett vak.
Cassie ennek ellenére próbál teljes értékű életet élni, ám egy napon borzasztó rémálmok kezdik gyötörni. A víziókban mindig visszatér egy hatalmas házhoz, ami gyanúsan ismerősnek tűnik számára. Kis nyomozómunkával rájön, hogy az építmény Massachusetts államban, Gloucester mellett található, úgyhogy nekivág az utazásnak, és felkeresi az épületet. A ház ódon falai között hamar valósággá válnak a rémálmok, ugyanis a lányt folyamatosan követi egy Presence névre keresztelt entitás, aki ellen nincs semmilyen hatékony fegyver. Cassie egyetlen módon maradhat életben: ki kell cseleznie a túlvilági lényt és rá kell jönnie a ház sötét titkára.
A Perception játékmenete a lénnyel való konfrontációk során is a pszichológiai horror vonalat próbálja erősíteni. Amennyiben szembe kerülünk vele, a legjobb, ha elszaladunk előle és elrejtőzünk addig, amíg derék túlvilági barátunk sikeresen lenyugszik. Jogosan merül fel a kérdés, hogy fogja látni Cassie a környezetét? A választ rögtön meg is kapjátok, ugyanis a lány a szonártechnológia segítségével tájékozódik a falak között. A kényelmetlen része az egésznek, hogy akárhányszor használjuk a hölgy mobiltelefonjába épített eszközt, nagy lármát csapunk, egy "Ide lőjjetek!" céltábla nyakba akasztásával egyenértékű cselekedetnek minősül a hanglokátor alkalmazása. Mégis rá vagyunk kényszerítve, mivel Cassie csak így tudja behatárolni a környezetét. Gardner szerint "minden egyes zajkeltés egy potenciális kockázat".
Szerencsére a telefon nem csupán arra alkalmas, hogy lássunk, a házban talált nyomokat is rögzíthetjük benne. Képesek vagyunk azonnal információ után kutatni a talált dolgokról, de Cassie barátja, Serge is a készüléken keresztül kommunikál a lánnyal és rengeteg dologban segít neki. A Presence azonban folyamatosan ott ólálkodik a házban, aki ellen semmilyen fegyverünk nincsen, viszont bizonyos tereptárgyak nagyon jól használhatók figyelemelterelése. Dobálózással zajt csaphatunk, ezzel pedig rászedhetjük szellem barátunkat, aki mindenféle érthetetlen, skizofrén őrültségeket motyog, ebből pedig tudni fogjuk, ha a közelünkben van.
Tovább csavar a történeten az, hogy nem csupán a jelenben láthatjuk majd a házat. Bizonyos esetekben Cassie kénytelen lesz visszalépni az időben, és rájönni arra, hogy mi történt itt az elmúlt évek során. Amelyik idősíkban járunk, az épület éppen úgy fogja változtatni a környezetét, valamint a berendezés is teljesen átvariálódik. Ami viszont biztosan marad, az a Presence, vele mindig össze fogunk futni, akármelyik évben kalandozunk, úgyhogy minden esetben fel kell készülnünk a szellemmel történő találkozásokra.
Gardner rendkívül óvatosan fogalmaz a játékot illetően, ugyanis nem szeretné, ha az egykori kollégák alkotása, a The Black Glove sorsára jutna a projekt. Épp ezért a Kickstarteren is egy reális összeget próbál összeszedni a The Deep End Games játéka, de ha sikerül túlszárnyalni a célokat, akkor még akár egy VR támogatás is összejöhet Cassie kalandjához. Mindenesetre mi kíváncsian várjuk a végeredményt, és szurkolunk a Perceptionnek.