A Felmérést az Ignite Gaming Technologies végezte és arra keresték a választ, hogy PC gaming vagy a Console Gaming áll-e nyerésre jelenleg a formátumok örök csatájában.
Néhány éve erre a kérdésre egyértelmű volt a válasz - a konzolok erősebbek, jobbak és kevésbé kalózkodottak voltak. Mára azonban a muszkli visszatért a PC-kbe, és a közösségi játékok térnyerésével mintha a konzolok elkezdtek volna visszaszorulni - ez volt a kutatás alapfeltételezése. Lássuk az adatokat:
Míg 2009-ben a konzolos bevételek 13,6 milliárd dollárt tettek ki, a PC-sek 8,9 milliárdot. 2011-re ez a trend teljesen megváltozott: 11,5 milliárd dollár (PC) - 8,0 milliárd konzol. Sőt a 2012-re várható adatok is hasonló tendenciát mutatnak (11,6 M PC - 8,2 M Konzol). Ez az adat mind a dobozos, mind a virtuális, mind a közösségi, mind az mmo PC-s játékokat magában foglalja.
A felmérések szerint a különböző platformokkal töltött idő:
PC - 8 óra
X360 - 4.2 óra
PS3 - 4.1 óra
Wii - 1.4 óra
Az adatok alátámasztják, hogy maguk a játékok PC-re a legolcsóbbak.
A felmérés a konzolok hibájának hozza fel a megbízhatatlanságot - 2 éven belül az Xbox 360-ak 23,7%-a, a PS3-ak 10%-a és a Wii-k 2,7%-a hibásodik meg.
A felmérés szerint az amerikai háztartások 72%-ában játszanak videójátékokkal, és a gamerek átlagéletkora 37, azaz harminchét év.
A digitálisan letöltött játékok részesedése 2010-ra 20%-ra nőtt, és azon játékosok aránya, akik online játékért fizetnek szintén nőtt, 23%-ra.
Nagyon érdekes, mely online stílusokkal milyen arányban játszanak:
Puzzle, táblás játék, Game Show, Trivia, Kártya 44%
Akció, sport, stratégia, szerepjáték, versenyjátékok 21%
Perzisztens multiplayer univerzumok 16%
Letölthető játékok (mint a Bejeweled vagy a Diner Dash ) 10%
Egyéb 9%
A készítők egyép iparágak adatait is figyelmbevéve megpróbálták megjósolni, adott iparágak mennyit növekednek majd 2014-ig:
Videojátékok 7,2%
Mobil és kábeles (gy.k. tyúkbeles) internet 5,4%
Filmes szórakoztatás 1,1%
Rádió -6,7%
Rögzített zene -7,7%
Házon kívüli reklámozás -6,7%
Magazinok kiadása -9,4%
A gaming jövője a felmérés szerint - főleg online esetében, amelynek a PC a kedvenc platformja - a PC gaming lesz a nyertes platform.
Erre jó példa volt, hogy az NPD adatai szerint 2010 júliusban a legjobban eladott konzoljáték az NCAA Football volt 692000 másolattal konzolon, míg PC-n a StarCraft II 721000-es eladásokat teljesített.
Mi akkor az igazság? A következtetéseket vonja le mindenki maga. A hír galériájában megtekinthető az adatokat nyújtó infografika.