A cég munkatársa, Jeremy Miller nyilatkozott a jelentés kulcsszámait illetően, és elmondása szerint a korábbi, 22 milliárdos becslést a PC meglepően jó 2013-as szereplése miatt emelték meg 3 milliárddal. Miller szerint ez nagyban köszönhető annak, hogy egyre kisebb különbség van a PC-s és konzolos játékfelhozatal között.
Bár még mindig rendkívül nagy súllyal bír az ázsiai piac (a DFC 258 millióra teszi a kontinens gamereinek számát), a 2013-as jó adatokat, amikre a 2014-es optimista becslés alapul, nagyrészt a nyugati (Európa és Amerika) növekedésnek köszönhetjük. A korábbi pesszimizmus oka Miller szerint a nagy megjelenések látszólagos hiánya volt, ám az adatok szerint 2012 legnagyobb játékai továbbra is jól fogytak 2013-ban, és az olyan aktuális megjelenések, mint a Battlefield 4, vagy a Total War: Rome II is kifejezetten jól teljesítettek, az évente megjelenő sportszériák (pl. FIFA) aktuális részeihez hasonlóan.
A többi trend közül, amiket megfigyeltek, a cég munkatársa kiemelte az MMO-k hanyatlását, és a MOBA-játékok népszerűségének további növekedését (ezt láthatjátok a grafikonon). Míg az előbbi kategóriát tavaly megelőzték az FPS-ek, az utóbbi erősségét mutatja, hogy a PC- gamerek legtöbb idejét a League of Legends és a Dota 2 emésztette fel (ebben a sorrendben).
Végül kitért a PC és a konzolok játékfelhozatala közötti határvonal halványulására: Miller szerint sokkal jobb év lesz 2014 a tavalyihoz képest, amikor a legtöbb fejlesztő ideje nagy részében az új konzolok rajtjával (és saját ott megjelenő játékaikkal) voltak elfoglalva. Ehhez képest idén a konzolverziókkal egyszerre jelenik majd meg például a Titanfall, a The Elder Scrolls Online PC-s verziója elsőként tarolhat, de a GTA V PC-s rajtjától is komoly számokat várhatunk (akármikor is lesz az, mert egyelőre terv szinten sem említik meg).
Mit gondoltok? Ez az év a PC-sek éve lesz?