A héten zajlott a South by Southwest fesztivál és konferencia Austinban, és ahogy megszokhattuk, a különböző művészeti ágak között idén is képviseltették magukat a játékok, így ezen a téren sem maradtunk érdekességek nélkül. Robert Kirkman például a Walking Dead kapcsán egy előadás közben kitért arra, miért is sikeresek a zombis franchise játékai.
Eközben került szóba az Overkill-féle Walking Dead-játék is, amiről a sorozat alkotója megerősítette, hogy a Payday-veteránoknak nem lesz teljesen idegen az élmény. "Elmondhatom, hogy elég Payday-szerű lesz, mert az Overkill és a Starbreeze jelenleg a Paydayen dolgozik. De én úgy tudom, egy nagyobb világban játszódik majd, mint amit jelenleg a Paydayben bejárhatunk. Rengeteg dolgot tanultak a Paydayből, amit majd beépítenek a Walking Deadbe is" - mondta Kirkman.
Így nem meglepő az sem, hogy igennel válaszolt arra a nézői kérdésre is, ami azt firtatta, hogy egy online kooperatív játék lesz-e az Overkill's The Walking Dead. Kirkman szerint a közeljövőben ennél többet is megtudhatunk a játékról, ugyanis nemsokára valamilyen bejelentéssel készülnek vele kapcsolatban. Beszélt viszont a sorozathoz kapcsolódó többi játékról is, és azt is elmondta, szerinte mi a sikerük titka.
"A dolog kulcsa az, amit nem csinálunk, például: Hé, itt van Daryl Dixon és rohangál és zombikat lövöldöz, mert szeretitek Daryl Dixont, vagy Rick Grimes csinálja ugyanezt, mert szeretitek Rick Grimes-t. A saját történeteinket meséljük el, és egyéni megoldásokat alkalmazunk, majdnem mintha teljesen eredeti játékok lennének" - magyarázta.
Kirkman kiemelte annak a fontosságát is, hogy mivel nem a licenc alapjául szolgáló történetet dolgozzák fel, nem kell a fő termék életciklusához igazítani a megjelenési dátumokat sem, ami hatalmas segítség a fejlesztőknek. Az egész szemléletüknek tehát az az alapja, hogy a játékokra nem csupán marketingeszközként tekintenek, hanem önálló alkotásokként kezelik őket.
Reménykedünk benne, hogy ez a jövőben is így marad.