Hirdetés

Osztályzat helyett tapasztalati pont? A game designer professzor reformja.

|

Lee Sheldon, az Indiana University egyik oktatója maga is nagy gamer.

Hirdetés

Ez önmagában még nem lenne hír, azonban Mr. Sheldon egyben ismert és elismert játékdesigner, könyv és forgatókönyvíró is.

Ő volt a designere a The Adventure Company által kaidott Agatha Christie videójáték sorozatnak például, de olyan TV sorozatok részeit is írta, mint a Charlie's Angels, Quincy, M.E., Cagney & Lacey, The Edge of Night (fő író), Snoops, Another World, és Star Trek: The Next Generation.

Szóval nem semmi a pasas, az már biztos. S ha már ennyi köze van a játékokhoz -  spersze a diákoknak is - Lee Sheldon úgy gondolta, ideje lenne a kalsszikus osztályzási (motiválási) módszereket megváltoztatni.

Az oktató két game design-osztályában is kidobta a régi rendszert: a diákok mind 1. szintű avatarként, 0 XP-vel kezdenek - ez gyakorlatilag az F-nek, azaz a magyar 1-esnek felel meg. XP-t misszóikért, megölt "szörnyekáért" és "craftolásért" - más szavakkal előadások megtartásáért, quizek/tesztek és vizsgák "legyőzéséért" és beadandó munkákért kaptak.

A tanulóknak guildekbe kellett tömörülniük, mint az MMORPG-kben általában, így együtt végre tudtak hajtani nehezebb missziókat - de ugyanúgy kénytelenek voltak néha "pick-up" csapatban is küzdeni.

Lee Sheldon szerint a tanulóknak az új rendszer sokkal jobban tetszik - sokkal nagyobb lelkesedéssel készülnek egy kvesztre, mint mondjuk egy vizsgára.

A módszer már több egyetem figyelmét is felkeltette, bár "nem gamer" oktatók szerint tuti, hogy nem lesz effektív "nem gamer" osztályokban - ne feledjük el a kisérleti osztály játékdesignt tanul. Lee Sheldon úgy gondolja, hogy nemcsak a társadalomnak kell változnia, hiszen a mai generáció már gamer, közösségi hálózatos tapasztalatokkal nő fel, hanem az oktatásnak is - hiszen az ilyen fajta oktatásban sokkal egyszerűbb meghatározni a céloakt (missziós jutalmak), sokkal egyszerűb a motiváció (XP, szintlépés, extra "tárgyak" gyüjtése stb...) és sokkal könnyebb menet közben balanszolni, ha valamit kell.

Nektek mi a véleményetek?

 

 

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)