Ez önmagában még nem lenne hír, azonban Mr. Sheldon egyben ismert és elismert játékdesigner, könyv és forgatókönyvíró is.
Ő volt a designere a The Adventure Company által kaidott Agatha Christie videójáték sorozatnak például, de olyan TV sorozatok részeit is írta, mint a Charlie's Angels, Quincy, M.E., Cagney & Lacey, The Edge of Night (fő író), Snoops, Another World, és Star Trek: The Next Generation.
Szóval nem semmi a pasas, az már biztos. S ha már ennyi köze van a játékokhoz - spersze a diákoknak is - Lee Sheldon úgy gondolta, ideje lenne a kalsszikus osztályzási (motiválási) módszereket megváltoztatni.
Az oktató két game design-osztályában is kidobta a régi rendszert: a diákok mind 1. szintű avatarként, 0 XP-vel kezdenek - ez gyakorlatilag az F-nek, azaz a magyar 1-esnek felel meg. XP-t misszóikért, megölt "szörnyekáért" és "craftolásért" - más szavakkal előadások megtartásáért, quizek/tesztek és vizsgák "legyőzéséért" és beadandó munkákért kaptak.
A tanulóknak guildekbe kellett tömörülniük, mint az MMORPG-kben általában, így együtt végre tudtak hajtani nehezebb missziókat - de ugyanúgy kénytelenek voltak néha "pick-up" csapatban is küzdeni.
Lee Sheldon szerint a tanulóknak az új rendszer sokkal jobban tetszik - sokkal nagyobb lelkesedéssel készülnek egy kvesztre, mint mondjuk egy vizsgára.
A módszer már több egyetem figyelmét is felkeltette, bár "nem gamer" oktatók szerint tuti, hogy nem lesz effektív "nem gamer" osztályokban - ne feledjük el a kisérleti osztály játékdesignt tanul. Lee Sheldon úgy gondolja, hogy nemcsak a társadalomnak kell változnia, hiszen a mai generáció már gamer, közösségi hálózatos tapasztalatokkal nő fel, hanem az oktatásnak is - hiszen az ilyen fajta oktatásban sokkal egyszerűbb meghatározni a céloakt (missziós jutalmak), sokkal egyszerűb a motiváció (XP, szintlépés, extra "tárgyak" gyüjtése stb...) és sokkal könnyebb menet közben balanszolni, ha valamit kell.
Nektek mi a véleményetek?