A konzolos és PC-s játékosok közötti vita lényegében állandósult, de az vitathatatlan, hogy a hosszabb életciklusú konzolok nem tudnak grafikai szempontból lépést tartani a gyorsabban fejlődő PC-s piaccal.
"Most már nem lehetséges, hogy egy konzol jobb, vagy rátermettebb grafikus kártyával érkezzen, mint egy PC" - mondta Tony Tamasi, az NVIDIA vezetője. A PS 2 idejében még ez lehetséges volt, mert a PC-ken nem terjedtek el annyira a háromdimenziós játékok, és maga a konzol is gyorsabb volt, mint egy PC. Mire az Xbox 360 és a PlayStation 3 megérkezett a helyzet megváltozott, a két konzol ugyanolyan erős volt, mint egy személyi számítógép, mert "ha megnézed, akkor mindkettőt az AMD, vagy az NVIDIA grafikus kártyái hajtották és addigra a PC-n történt már minden innováció".
Tamasi elmondta, hogy a cég évente másfél milliárd dollárt költ kutatásra és ezt a Sony és a Microsoft egyszerűen képtelen finanszírozni. "Elméletben a legjobb kiadott konzol legfeljebb olyan erős lehet, mint a jelenlegi legjobb PC. De egy évvel később már lassabb lenne" - mondta Tamasi.
A játékosok közötti vita túlmutat a grafikai lehetőségeken, az igazat megvallva mindkét platformnak megvannak a maga előnyei és hátrányai. Most viszont jön a SteamOS, ami megkísérli elmosni ezt a határt. Izgalmas év lesz a 2014. is.