Másfél évvel az Apple Arcade 2019 őszi rajtja után már elmondhatjuk, hogy a szolgáltatás nem igazán rázta meg a gaming világát, pedig a koncepció a bejelentéskor még egész ígéretesnek hangzott: havi néhány dollárért kapunk egy terjedelmes játékgyűjteményt, méghozzá reklámok és alkalmazáson belüli vásárlások nélkül, amit aztán iPhone-on, iPaden, valamint Macen és AppleTV-n is élvezhetünk.
A megvalósítás azonban felemásra sikeredett, hiszen hiába sorakozik már több mint száz cím a kollekcióban, valahogy nagyon kevés köztük az olyan ütősebb tétel, mint a zseniális What the Golf, vagy a Hello Games által fejlesztett The Last Campfire. Először tavaly nyáron röppent fel a pletyka, hogy az Apple is elégedetlen az előfizetők fluktuációjával, most pedig változtattak a stratégián, és a mobilon platform-exkluzívnak számító "originalok" mellé beengedték a kínálatba több jól ismert játék Arcade-re szabott változatát is.
A nemrég lezajlott bővítés keretében így több mint 30 játékkal gazdagodott a katalógus, melyekkel együtt már kb. 180 alkotás közül választhatunk. Az új jövevények körében olyan címek szerepelnek, mint az NBA 2K21, a Star Trek: Legends, a BADLAND, a Fruit Ninja Classic, a Cut the Rope Remastered, a Chameleon Run, vagy a Monument Valley.
A lépéssel az Apple egyszerre két irányba is nyitott. Egyrészt klasszikusnak számító prémium játékokat emeltek be a repertoárba, másrészt ingyenesen letölthető címek alkalmazáson belüli vásárlásoktól, reklámoktól, és gacha-szisztémától megszabadított változatait is elérhetővé tették. Az Arcade-en játszható NBA2K21-ben például nincsenek loot boxok, és a Star Trek: Legends sem követel állandóan pénzt a legénység könnyebb bővítésével kecsegtetve.
Ezek mellett azonban az exkluzívoktól sem távolodik el a platform, hiszen többek közt most debütált a Final Fantasy megalkotójaként ismert Hironobu Sakaguchi újdonsága, a Fantasian című kaland, valamint a Flash-korszakba visszanyúló Kingdom Rush-széria mellékszála, a Legends of Kingdom Rush is.
Kérdés persze, hogy mindez mire lesz elég, az ingyenes mobiljátékok évről évre növekvő bevételeit elnézve ugyanis nem biztos, hogy egyáltalán van tömegigény egy olyan hangsúlyosan reklám- és IAP-mentes szolgáltatásra, mint az Apple Arcade. Aztán említhetjük még a felhőalapú platformok jelentette közvetett konkurenciát is, mint például a Google Stadia, az Xbox cloud gaming, vagy éppen az Amazon Luna, melyekkel igazi nagyágyúkat kelthetünk életre a telefonok képernyőjén.
Látszólag tehát nem éppen abba az irányba fúj a szél, amit a cupertinóiak az Arcade-del képviselnek, de egy jóval ütősebb kollekcióval akár még meglepetést is okozhatnak. A prémium játékok kínálatba emelésével mindenesetre a Google nyomában járnak, akik az Arcade androidos alternatívájaként indított Play Pass keretében pontosan ugyanezt csinálják, ám ott nem csak játékokat tartalmaz a több száz tételből álló választék.