Hirdetés

Dungeon Keeper - tilos free-to-play-nek nevezni

|

A mobilokra megjelent Dungeon Keepert az EA is megbánta, most pedig hivatalosan is megtiltották a kiadónak, hogy free-to-playként reklámozza.

Hirdetés

Voltak nagy mellényúlások a free-to-play modellekkel, de messze az Electronic Arts hibázott a legnagyobbat, amikor „újraélesztette” a Dungeon Keepert egy mobilos játék formájában.

Maga a kiadó is elismerte, hogy a mobilos Dungeon Keeper méltatlan az elődökhöz, de a játék mégis megtalálható az alkalmazásboltokban. A British Advertising Standards Authority, avagy a brit reklámhatóság betiltott egy reklámot, mert az free-to-play-ként hirdette a játékot, holott a lehetőségek nagyon korlátozottak, ha valaki nem fizet valódi pénzt. A határozat szerint mostantól tilos a „free to play” kifejezés használata a reklámokban, a hivatalos indoklás pedig a következőképpen szól:

„Nagyon valószínűnek találtuk, hogy a játékosok a játék során egy olyan pontra érjenek, ahonnan már nem tudnak értelmes tevékenységet folytatni, előrehaladni, amíg egy számláló le nem jár, vagy azt át nem ugorják. Továbbá ezek a perióusok egyre hosszabbak és számottevőbbek lesznek, az átugrás pedig egyre drágább. A reklámban elhangzó információk alapján a játékosok arra gondolhatnak, hogy a haladást nem befolyásolja a váratlan és túlzott időkorlát, és emiatt úgy véljük, ezen időzítős korlátozások hossza és gyakorisága túl van azon, amire még számítani lehet.”
 

Egész pontosan a félrevezető reklámozásra vontakozva eszközölték a betiltást, illetve hozzátették még, hogy az EA nem említette az alkalmazáson belüli vásárlásokat és azok szerepét a kérdéses reklámban.

Az EA természetesen nem törődött bele a dologba, a kiadó nyilatkozata szerint a játékmenet nincs jelentősen korlátozva azoknak, akik nem akarnak fizetni, illetve a tutorialban részletesen elmagyarázzák a rendszer működését. Szerintük az időzítők és a prémium fizetőeszközök nemcsak a monetizációs stratégia részei, de a kiegyensúlyozott játékmenet miatt is szükségesek, mivel ezeknek köszönhetően érzik a játékosok az előrehaladást, és emiatt tudták bevezetni az erőforrások menedzselését. Ha nem lennének az IAP-k, a játék akkor is használna időzítőket, tették hozzá.

Mit gondoltok, kinek van igaza? Jogos volt a betiltás, vagy túl nagy a Dungeon Keeper körüli hiszti?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)