A Mirror's Edge csinos nÅ‘i fÅ‘hÅ‘sét Faith-nek hÃvják, ami angolul szép nÅ‘i név, illetve „hitet" is jelent... Valahogy mi is Ãgy voltunk vele: igen sokan nem pusztán vártuk, hanem ténylegesen „hittünk" ebben a játékban, hiszen egészen eredeti játékmenete és környezete révén valami egészen forradalmira számÃtottunk. A többes szám nem véletlen: a Mirror's Edge-nek igen tekintélyes rajongótábora volt a megjelenés elÅ‘tt, akik úgy vártak erre a játékra, mint a messiásra. Nos, ebben a tekintetben D.I.C.E. fejlesztÅ‘csapata kicsit csalódást okozott, ugyanis az ME közel sem tökéletes, tele van bosszantó hibákkal, aki viszont ezen képes túltenni magát, az egy egész jó platformerrel gazdagodik majd.
„Meg tudod csinálni Trinity!(?)"
Bizony, a Battlefield sorozatról elhÃresült fejlesztÅ‘gárda tulajdonképpen egy belsÅ‘ nézetes platformokon ugrálós akciójátékot hozott össze, melyben a sebesség és a tökéletes reflexek sokkal jobban számÃtanak, mint bárhol más. A játék tulajdonképpen parkour (vagy franciásan, amelybÅ‘l az eredeti kifejezés ered: „parcour") sportját szimulálja egyfajta rendkÃvül érdekes játékmeneten és történeten keresztül. Ugrálni, futni és az ellenséget lelÅ‘ni azonban itt nem elég: reflexeinket és logikánkat maximálisan próbára teszik a különféle akrobatikus puzzle feladatok, melyek során gyakran ketyeg az óra. Akik hajlandóak megszokni a klasszikus Prince of Persia részekre emlékeztetÅ‘ „trial and error" (tehát „próbálkozós" és „gyakran meghalós") tÃpusú játékstÃlust, azok remekül fognak szórakozni, akiket viszont frusztrál az ilyesmi, azoknak gamepadjuk egészsége látja majd kárát Faith állandó halálának...
Fuss, Faith, fuss!
Faith munkája azonban vonzza magával az állandó veszélyt: a karcsú lány egy igazi „futár", aki nem a megrendelt sonkás pizzádat hozza házhoz, hanem a tetÅ‘kön futkosva fontos leveleket, dokumentumokat szállÃt a megfelelÅ‘ emberekhez. A levelek tartalma nem sokat számÃt, az igazi konfliktus ugyanis Faith nÅ‘vére körül zajlik, aki egy zsaru és egy politikus halálát rákenték. Egy politikusért sosem kár? Nos, ezért a politikus talán igen, ugyanis azt Ãgérte, hogy megváltoztatja azt a diktatórikus, irgalmat nem ismerÅ‘ kormányt, amely irányÃtása alatt a Mirror's Edge világában az embereknek élnie kell. Faith-nek tehát kettÅ‘s feladata van: fel kell derÃtenie az összeesküvés szálait és meg kell menteni a tesót. A sztoriból többet nem árulnék el, csak annyit tennék még hozzá, hogy tényleg érdekes utópisztikus sci-fibe hajló alkotás, amelynek finomságait stÃlusos rajzfilmrészleteken keresztül ismerhetjük meg két küldetés között.
Egy gyenge nő
Lara Crofttal, vagy más virtuális amazonokkal ellentétben Faith tényleg gyenge - legalábbis ami a közelharcot, vagy lövöldözést illeti. Ez persze reális, viszont frusztráló is: hÅ‘snÅ‘nk ugyanis leginkább csak arra képes, hogy lehetÅ‘leg egy idÅ‘re leterÃtse ellenfeleit, épp addig, ameddig tovább tud szaladni. Ez rendkÃvül bosszantó tud lenni olyan pályákon, ahol többen és Faith bÅ‘rére pályáznak: ha egynél többen akarják kinyÃrni a lányt, akkor nagy valószÃnűséggel már tölthetjük is vissza az elÅ‘zÅ‘ játékállást. Ebben a játékban tehát a lényeg a dinamikus, ugyanakkor jól megtervezett mozgáson, futáson alapszik. Aki kellÅ‘ ritmusérzékkel, reflexekkel és figyelemmel rendelkezik, az a csinos karcsú futárt célba viszi majd és közben valószÃnűleg élvezi a játékot, a türelmetlen és nyers akcióra vágyó FPS/TPS rajongók azonban szerintem inkább hagyják ki ezt a kalandot. A teszt egyébként az Xbox 360 verzió alapján készült (lévén, még nem kaptunk PC-s review példányt a forgalmazótól), Ãgy az egérrel és billentyűvel történÅ‘ eksön nagy mértékben változhat - hasznára, de akár kárára is a PC-s darabnak. A játék lényege a parcour, amit billentyűvel és egérrel nehezen tartom jól megvalósÃthatónak, viszont az FPS lövöldözÅ‘s rész fényévekkel kényelmesebb lehet... Hogy melyik válik hasznára, vagy kárára a PC-s verziónak és mi lesz a végsÅ‘ százalék, azt a következÅ‘ számunkból megtudjátok!
GameStar