A Kinect megjelenése jót tett az Xbox 360 eladásainak, a mozgásérzékelős címekkel a Microsoft platformjára fejlesztők egy olyan réteget tudtak megszólítani, melynek tagjait azelőtt egyáltalán nem vonzották a videojátékok.
Ahogy egyre több próbálkozás fulladt kudarcba, úgy fogytak azok a fejlesztők, akik rendeltetésszerűen használták ki a Kinect lehetőségeit, és míg a Just Dance sorozat vagy a fitnessjátékok továbbra is nagyon népszerűek, nem sok olyan cím van a láthatáron, aminek borítóján ott virít a lila logó vagy csík. Az első Xbox One-os próbálkozások is balul sültek el, a Fighter Within csúnyán elvérzett, a Goldosoknak épp ingyenes Crimson Dragon pedig csak szimplán kevés.
Mindenesetre a Microsoft bízik a perifériában, és bízik a fejlesztőkben, hogy kihasználják a lehetőségeket. Phil Harrison a gamescom 2014-es konferencia után elmondta, hogy annak ellenére, hogy az előadás során nem kapott hangsúlyt a Kinect, még nem temették el, és nekünk sem kell eltemetni. „Csak arról van szó, hogy ezek voltak azok a játékok, amiket ki akartunk emelni. Amiket az előadás alatt láttunk, a 2014-es ünnepi időszak nagy dobásai voltak.”
„A döntést a fejlesztőkre bízzuk.” - tette hozzá Harrison. „Ez az egyik olyan eszköz, ami rendelkezésükre áll, és reméljük, továbbra is hasznát veszik majd.”
A három Xbox One gépcsomag, amit a sajtókonferencián jelentettek be, mind-mind Kinect nélkül lesz kapható.
A közeljövőben a Just Dance 2015-höz, a Fantasia: Music Evolvedhoz, a Dance Central Spotlighthoz, és a Fruit Ninja Kinect 2-höz lesz kötelező a Kinect, a Forza Horizon 2 és a Project Spark esetében pedig fokozza az élményt.
Melyik volt szerintetek az eddigi legjobb Kinectes játék, vagy melyik használta ki legjobban a Kinect lehetőségeit?