Nem lehet könnyű ukrán játékfejlesztőként bekerülni a világ legjobbjai közé. A 4A Games azonban dacolt a kihívásokkal, és megtette azt, amit csak nagyon kevesen értek el ebben a műfajban (FPS): sikerre vitte a Metro sorozatot, most már mindenhol a világon ismerik a híres/hírhedt kék metrókocsikat, melyekből Budapest alagútjaiban is döcög még jó néhány.
Felturbózva
Töredelmesen bevallom, hogy annak ellenére, hogy a THQ a bezárása előtti utolsó pillanatban egy rövid időre ingyenessé tette a Metro 2033 PC-s változatát a Steamen, nekem kimaradt a játék. Valahogy soha nem sikerült rávennem magam, hogy komolyan nekiálljak egy olyan játéknak, amiben egy poszt-apokaliptikus világban a túlélők koszos és büdös föld alatti alagutakban húzzák meg magukat csirkék és disznók tőszomszédságában. Ráadásul folyamatosan azt hallottam, hogy a játékot futtató motor optimalizálatlansága és elavultsága miatt nincs az a PC, ami elfogadható minőségben lenne képes futtatni a játékot.
Tavaly viszont sikeresen megnyertem magamnak a Metro: Last Light tesztelését, és az új látvány, illetve a kipofozott játékmenet egy csapásra rajongóvá tett. Az első percétől az utolsóig imádtam a játékot, és a divatos FPS-ekkel ellentétben (CoD, Battlefield) határozott kényszert éreztem a teljes végigjátszásra, amit így utólag sem bántam meg. A Last Light annyira tetszett, hogy képes voltam Ranger módban (nehezített játékmenet) is újrakezdeni az egészet.
Az ukrán jómunkásemberek is érezhették, nincs az rendjén, hogy az amúgy teljesen rendben lévő Metro 2033-at ne élvezze a nagyérdemű teljes pompájában. Az ötlet csírája nagyon gyorsan szárba szökkent, és alig egy évvel a Last Light megjelenése után bejelentették a Metro Reduxot, ami nem más, mint a Metro 2033 és a Metro: Last Light felpimpelt változata. A Last Light csak minimális szeretetet kapott. Kicsit javítottak a szereplők animációin, pimpeltek a grafikán, most már menet közben megnézhetjük az időt az óránkon, de semmi olyan dolog nem került bele, ami megváltoztatná a játékélményt.
A Metro 2033 viszont már teljes egészében az új, next-gen konzolokra optimalizált motorra épül, minden olyan grafikai finomság megtalálható benne, ami miatt odáig és vissza voltunk a Last Lighttól. A tesztverziónk PC-n futott, így számunkra nem volt különösebben nagy előrelépés a Last Light szintjéhez képest, de azt azért el tudjuk képzelni, hogy mit érezhet egy Xbox 360- vagy egy PS3-tulajdonos, amikor meglátja az új grafikus motorra optimalizált játékot. A szerkesztőségi Alienware gépen teljesen rendben futott a játék, nem tapasztaltunk akadást még azokon a pályákon sem, ahol a felszínen körbe vett minket egy mutáns horda.
Túlélésből jeles
Mindkét Redux rész elején eldönthetjük, milyen stílusban játszunk. A Survival játékmód leginkább egy jól kidolgozott túlélőhorrorra emlékeztet, ahol szép lassan kell becserkésznünk az ellenfeleket. A Spartan mód sokkal akciódúsabb, ott igazi rangerként kell osztanunk a halált ismétlőfegyvereinkből. Ezen felül lesz még egy új nehézségi szint (Legendary Ranger), bőven el lehet lenni a két játékban található tartalommal a nyár hátralévő részében.