A Grand Theft Auto V megjelenése után rengetegen kritizálták a Rockstart azért a küldetésért, amelyben Trevorral percekig kell kínoznunk egy szerencsétlent. A stúdió nem csak a látványt tette brutálissá, a kezünkben az áldozat gyorsuló szívdobogását lekövető kontrollernek köszönhetően egy valóban brutális jelenetnek voltunk közvetlen résztvevői.
A Metal Gear Solid következő részében is találkozunk majd egy résszel, ahol a főszereplőt kegyetlenül megkínozzák, itt azonban nem öncélú a cselekedet, ráadásul még csak nem is irányítunk közben senkit, egyszerű szemlélői leszünk a dolognak. Kojima szerint nem tudták és nem is akarták kikerülni a brutális képsorokat, mert azok szerves részét képezik a történet alakulásának.
"A The Phantom Pain történetében a főhős bosszút esküdött, ennek a hátterét pedig ki szerettük volna fejteni. Várható volt, hogy a közönség felkapja majd rá a fejét, de a jelenethez szigorúan ragaszkodtam. Ez adja át legjobban az üzenetet, amit közvetíteni szeretnék" - mondta Kojima.
"Az ilyen jelenetekre szükség van ahhoz, hogy megértsük a karakter érzéseit. Így a motiváció is közelebb áll majd hozzánk, megértjük, miért is esküdött bosszúhadjáratot. Ilyen jelenet egyébként is alig néhány van a játékban, azok is rejtett szalagokon találhatóak, amelyeket a játékosnak meg kell találnia" - tette hozzá.
Ti mit gondoltok ezekről a jelenetekről? Szerintetek is kötelezőek, vagy megoldhatnák máshogy is?