Korábban az Xbox360 exklúzív Splinter Cell: Conviction kapcsán érték a Sony konzolját olyan vádak, hogy egyszerűen nem lehet rendesen fejleszteni rá - ebben az esetben a mesterséges intelligencia kezelését húzták le. Ezt persze azonnal cáfolta Dave Karraker a Sony-tól, de igazából egyikőjük sem tűnik az elfogulatlanság élő szobrának...
Nemrég a Ghost Recon - Advanced Warfighter egyik fejlesztője szólalt meg, cáfolva a pletykákat és vádakat, amik a PlayStation 3-at érték. "Nem helyes azt mondani, hogy nehezebb a fejlesztés rá. Csak meg kell tanulni." foglalta össze röviden Yann Le Tensorer, aki a GRAW és az augusztusi magazinban is szereplő Beowulf alatt zizegő motor megírásában segédkezett. "Nem nehezebb a fejlesztés mint mondjuk Xbox 360-ra; ez csak egy másik konzol. A fejlesztők azért gondolhatják nehéznek, mert időbe telik, amíg megértik a technológiát, és még mindig az életciklus elején vagyunk."
A GTA IV esetéhez pedig még hozzátartozik ez a régebbi kis fejtegetés a computerandvideogames.com-ról, ami eleve kicsit árnyaltabb képet fest az új Grand Theft Auto rész késéséről. A PS3 verzió fejlesztési nehézségei mellett ez 3 másikat is megnevez. Az egyik, hogy a Rockstar túl nagy fába vágta a fejszéjét, és egyszerűen csak nem tudja tartani az ütemtervet. Ennélfogva nem tudták kiadni egy másfél évvel előre, napra pontosan meghatározott időpontban. Egy másik, amit le se fordítok, mert lincselés lesz :) Na jó: az, hogy nem tudják megcsinálni. Pont. Ugorjunk is a harmadikra, miszerint a Rockstar kicsit megszeppent, hogy a Manhunt 2-t az Egyesült Királyságban egyszerűen betiltották. Efféléket pedig nem nagyon engedhet meg magának egy cég hosszú távon, így felmerült, hogy most éppen kiszedik a durvább részeket. Ez se túl jó eshetőség, de ezek pusztán feltételezések, akárcsak a kommentekben írtak.