A Kétszemélyes téboly bemutatója óriási csalódásként hatott az első Joker sikeréhez képest, hiszen a második film nem csak a kritikusok, hanem a nézők körében is vegyes fogadtatásra talált. A Todd Phillips rendezésében készült film gyenge bevételekkel indult, amely súlyosan elmarad a hatalmas költségvetéshez képest. Azonban a film védelmére keltek például olyan neves személyiségek, mint Quentin Tarantino, aki nemrég méltatta a Kétszemélyes téboly narratíváját.
Most pedig Hideo Kojima videojátékos legenda is kifejtette véleményét a filmről, kiemelve a történet mélységeit és a Joker és Arthur Fleck közötti komplex viszonyt. Kojima szerint a film sok kérdést felvet az identitásról és a dualitásról, különösen a karakter árnyéka és az ő alteregója közötti viszonyt illetően. Kiemeli, hogy a film eleje egy animációs szekvenciával indít, ami visszautal a nosztalgikus Bolondos dallamokra, és az Arthur és Joker közötti feszültséget járja körül.
Kojima úgy véli, hogy a film kérdései, mint például, hogy Joker egyenlő-e Arthurral, vagy hogy mennyire volt valóságos Joker, és mennyire csak Arthur, végső soron a mai hősfilmek és gonosztevők narratívájának a tükröződései. Azt is megjegyzi, hogy a Kétszemélyes téboly talán újraértékeli az első filmet, és jövőbeli hősfilmek kontextusában a megítélése valószínűleg változni fog. A közönség egyértelműen értékelte Joaquin Phoenix és Lady Gaga teljesítményét a filmben, amit Kojima is megerősít.
Ezek a gondolatok azt mutatják, hogy a film mélyebb kérdéseket is felvet a karakterek motivációjáról és a társadalmi narratívákról, amelyek a hősök és gonoszok közötti határvonalakat feszítik. A közönség és a kritikusok közötti feszültség tehát nem csak a film minőségéről, hanem a modern filmes diskurzus árnyaltabb megértéséről is szól.
Kojima szerint az elkövetkező 10 vagy 20 évben alaposan meg fog változni a Joker: Kétszemélyes téboly megítélése. Meglátjuk, hogy igaza lesz-e.