Hirdetés

Ezért működött régebben jobban az MCU humora

|

A karakterek és a színészek továbbra is adottak, de az írok látszólag nem tudnak mit kezdeni velük.

Hirdetés

Bár mostanában nem szerepelt túl fényesen a Marvel filmes univerzuma, kár lenne tagadni, számos emlékezetes, olykor megmosolyogtató pillanatot köszönhetünk a MCU-nak - talán éppen ezek táplálják bennünk a remény utolsó pislákoló lángjait.

Ezekhez sokszor stabil alapot biztosított a már-már védjegyszerű Marvel-humor, melynek megteremtéséhez az írók mellett természetesen a színészek is hozzájárultak: úttörői Chris Evans és Chris Hemsworth voltak - elég csak a Bosszúállók-filmekre gondolnunk.

Az utóbbi időszakban azért érezhető volt, hogy a korábban jól működő poénokról sokkal inkább bohóckodásra, néhol már-már meglehetősen kellemetlen gegekre helyezték az írok a hangsúlyt. Ugyanakkor továbbra is jogosan merül fel a kérdés: miért tudott ilyen jól működni egy-két pillanat  régebben? Meglepő, de a válasz többek között az improvizációban keresendő.

Hirdetés

Nem is kell messze mennünk, legutóbb A galaxis őrzői: 3. rész ajtónyitós jelenete során Chris Pratt káromkodott egy méreteset, ami mint kiderült abszolút rögtönzött volt - hamar emlékezetessé is vált.

Nem riad vissza az improvizációtól a korábban említett Chris Hemsworth sem, ennek eredményeit pedig leginkább a Thor-filmek mentén érhetjük tetten. Mi több, ahogy azt Kevin Feige 2017-ben nyilatkozta, a Thor: Ragnarök már nagyban épített Hemsworth teljesen véletlenszerű pillanataira.

Feige egészen pontosan így fogalmazott:

"A Thor: Ragnarök esetében Taika [Waititi, a film rendezője - a szerk.] átemelte a többi Thor-film azon apró pillanatait, amikor Hemsworth vicceskedett. Az első Thor-filmben például azt mondta: »Még egyet!«, de az ő ötlete és improvizációja volt, amikor kalapácsát egy fogasra akasztotta a Thor: Sötét világban, majd ez folytatódott néhány dologgal a Bosszúállók: Ultron korában is.

Természetesen nem arról van szó, hogy csak ezen pillanatok miatt működtek a korábbi filmek. Eltűnésükre sokkal inkább következményként, egy MCU-ban történő szemléletváltásként érdemes tekinteni, ami a filmek komikus vonulatát jelentősen átalakította.

Korábban az írok nagyban építettek a humorra, megszerettették velünk a karaktereket, a poénokkal a filmek narratíváját támogatták, nem pedig lusta, indokolatlanul túltolt kínoskodó szereplőkkel és szituációkkal fárasztották a nézőket.

Thor karaktere kétségkívül remek példa erre, éppen ezért a filmekben bekövetkezett szemléletváltást is jól mutatja. Míg a Sötét világ és a Ragnarök poénjain tényleg jól szórakoztunk, addig a Szerelem és mennydörgés pillanatai rendre kellemetlennek és lustának hatottak, lényegi elemétől fosztották meg a filmet - jóindulattal is egy középszerű élményt alkotva.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)