Jelen állás szerint mind kritikai, mind anyagi szempontból megbukott a Borderlands film, Eli Roth több mint 100 millió dollárt tapsolt el arra, hogy megmutassa, hogyan NEM szabad egy videojátékot filmvászonra adaptálni. Egy aprócska győzelmet azért a feldolgozás javára írhatunk: sokan kedvet kaptak ahhoz, hogy ismét elővegyék valamelyik játékot (jellemzően leginkább a Boderlands 3-at), és nem kizárt, hogy új vásárlókkal is bővült a tábor.
Ez persze aligha vigasztalja a filmet felkaroló Lionsgate-et, ugyanis a Deadline becslése szerint alsó hangon 20-30 milliót fog veszíteni a stúdió a produkción. A mínusz persze ennél akár jóval nagyobb is lehet, ha továbbra is úgy irtóznak a nézők a Borderlandstől, mint ördög a tömjénfüsttől. E sorok írásakor ugyanis a jegybevételek 17,9 millió dollárnál tartanak, és ennek az összegnek egy része az egyes piacok disztribútorainál, illetve maguknál a filmszínházaknál marad.
Az pedig végképp nem segíti az adaptáció ügyét, hogy már a videojáték-feldolgozások mumusa, a minden idők egyik legrosszabb rendezőjének tartott Uwe Boll is páros lábbal szállt belé. Boll az X-en osztotta meg az amerikai IGN posztját a film nyitóhétvégéjének bevételeiről, majd - valószínűleg óriási elégtételt érezve - hozzáfűzte a kommentelők legnagyobb derültségére, hogy most biztos azt kívánják az emberek, bárcsak ő rendezte volna. Szó szerint így fogalmazott:
"Ha ha. Az én filmjeim R-besorolásúak voltak, és több pénzt csináltak, mint ez. Most az kívánjátok, bárcsak én rendeztem volna."
Ha ha. My movies were rated R and made more money than this. Now you wish I Directed pic.twitter.com/LXMOyKMkMM
— UWE BOLL RAW USA (@UweBollRAWUSA) August 12, 2024
Természetesen nem mindenki csatlakozott a Borderlands össznépi gyalázásához, akadt olyan X-felhasználó is, aki rámutatott, hogy a rendezői antitalentum mozikba került adaptációi egytől-egyig gyengébben nyitottak a Gearbox játéksorozatára épülő sci-fi akció-vígjátéknál. A 12 millióból készült Holtak háza 13,8 millióig jutott, a 20 millió dollárból forgatott Alone in the Dark 12,7 millióval zárt, a 25 millió dolláros költségvetéssel megtámogatott BloodRayne - Az igazság árnyéka összbevételei megálltak 3,7 millió dollárnál. Ezeknél is gyengébben teljesített a Dungeon Siege szériából ihletet merítő A király nevében (60 milliós büdzsé áll szemben 13,1 milliós bevétellel), a 15 milliós Postal és a 30 milliós Far Cry mozik pedig még egymillió dollárt sem tudtak összekaparni.