A tavalyi év egyik kiemelkedő filmes sikere volt a Deadpool a mozik pénztárai mellett a kalózoknál is, az elismerések pedig további szabadságot garantáltak a folytatás készítőinek. De a forgatókönyvírók szerint szerint ezzel talán végre megtalálták a formulát, ami az X-Men filmek sajátos új hangvételét is segíthet megalapozni.
A Deadpool és a második rész két forgatókönyvírója, Rhett Reese és Paul Wernick nyilatkozott erről nemrég a Hollywood Reporternek, ami kifejezetten érdekes irányba viheti a Fox képregény-mozis vállalkozását.
"Deadpoolban az a jó, hogy a saját univerzumában létezik. Része a nagyobb X-Men világnak is, de bizonyos tekintetben kilóg belőle. Kölcsönhatásba lép azzal a világgal, de a jelenben van. (...) szerencsére nem kell ugyanazokat a szabályokat követnünk"
- kezdte Wernick.
A másik dolog, amiben eltértek az utóbbi idők képregény-feldolgozásaiban látott trendektől, az az összefüggő univerzum kialakításának a kényszere.
"Úgy gondolom, ezekbe a filmekbe túl sok dolgot akarnak belepréselni, hogy előkészítsék a jövőbeli filmeket és ez szinte kötelezőnek és terhesnek érződik, mert négy vagy öt sztoriszálat kell szövögetned, amik nem is az aktuális filmet szolgálják, hanem a jövőbeli film logikáját és a nézői várakozást alapozzák meg"
- fejtette ki a másik író, aki aztán azt is elmagyarázta, hogyan alakulhatna ki ebből az X-Men univerzum sajátos hangvétele.
"A különböző univerzumok egészen más hangulatúak, a Marvel filmes világának egy sajátos, zseniális hangvétele van, amit a Vasemberben alakítottak ki és azóta más filmekben is tovább élt. A DC-nek is megvan a saját hangulata, ami sötét és komor. Az X-Mennek is szüksége van egy saját irányvonalra, ami valahol a kettő között van."
"Nem túl vicceskedő, nem túl könnyed, de nem olyan sötét, mint a DC cuccai. És úgy gondolom, ezt az új hangvételt találtuk meg [a Deadpoolban] és még nem láttam a Logant, úgyhogy nem tudom, hogy abban is megvan-e ez, de reméljük, hogy a mi univerzumunkat nem annyira a karakterek és az idővonalak határoznak meg, hanem ez a hangvétel. Azt reméljük, hogy a Deadpool 2, az X-Force és a jövőbeli filmek mind ebben az új, egységes, hülyéskedős hangvételben készülnek majd. Egy önironikusabb hangvételben. Egy szurkálódós, R-besorolású hangvételben"
- zárta Rheese.
Mit gondoltok, a Fox megpróbálhatja a Deadpool sikerét meglovagolva újraértelmezni az X-Men filmeket?