Sok minden történt tavaly WWE-fronton, jók is és rosszak is. Az, hogy a szcéna egyik képviselője, Bray Wyatt mindösszesen 36 évesen elhunyt sokakat elszomorított, de az élet zakatolt tovbáb. Például megjelent a WWE 2K23 videojáték, pankrátorok érkeztek a Rainbow Six Siege-be, Logan Paul visszavonult, hogy a pankrációra koncentrálhasson, és mind közül a két legnagyobb durranás, hogy Dwayne "The Rock" Johnson, valamint John Cena is visszatért a ringbe.
2024 is egy ütős hírrel indul, legalábbis a meglévő és leendő Netflix-előfizetők számára, a vállalat ugyanis elintézte, hogy a WWE-rajongóknak is kedvezzen a streamingplatform.
A Netflix korábban már belekóstolt az élő közvetítésekbe, most pedig bejelentette, hogy hosszú távú megállapodást kötött a WWE-vel, amelynek köszönhetően 2025-től kezdve az USA-ban a Netflix közvetíti a szervezet legfontosabb heti showját, a Monday Night Raw-t. Ez az első alkalom, hogy a minden héten élőben sugárzott műsor elhagyja a hagyományos televíziós kereteket, és azért is nagy szó ez, mert az NBCUniversal csatornájának, az USA Network legnézettebb tartalma volt, és van kötődése a vállalat streamingplatformjához, a Peacockhoz is (ami itthon a SkyShowtime része).
Az együttműködés ráadásul még komolyabb az Egyesült Államokon kívül, ahol a Netflix a WWE olyan műsorainak jogait is megszerzi, mint a SmackDown és az NXT, valamint a havonta jelentkező prémium eseményekért, mint a WrestleMania, a SummerSlam és a Royal Rumble. A felek egyelőre nem hozták nyilvánosságra, hogy a megállapodás milyen hosszú időt foglal magába, de a Deadline jelentése szerint 10 évre szólhat, és több mint 5 milliárd dollárjába kerülhetett a Netflixnek. Az üzlet sokakat meglepetésként ért, mivel a cégről még csak nem is pletykálták, hogy érdekelt lehet benne, az elmúlt hetekben az Amazon és a Warner Bros. Discovery merültek fel lehetséges partnerekként.
A Netflix azonban jól jár: mivel a WWE a műsorok gyártását házon belül végzi, és egy jól működő gépezetet üzemeltet, ezért a streamingszolgáltatónak csupán annyiról kell gondoskodnia, hogy a tartalmak közvetítése problémamentes legyen 2025-től. Ti mit szóltok ehhez a bizniszhez?