A YouTube az egyik legnépszerűbb weboldal az interneten, naponta milliárdos nagyságrendű látogatóval rendelkezik és mi játékosok is állandó jelleggel támaszkodunk rá. A számok most mégis azt mutatják, hogy a Google komoly slamasztikában van az oldal által megtermelt bevételt illetően, hiszen tavaly az oldal egyáltalán nem járult hozzá a cég bevételeihez, szemben a rivális Facebook 3 millió dolláros profitjával. Mi lehet a baj?
A YouTube szerint a probléma leginkább abból következik, ahogyan az emberek az oldalt használják: a legtöbb felhasználó ugyanis a YouTube-ot inkább amolyan videotárként kezeli (ami valószínűleg közelebb is áll az eredeti elképzeléshez) és más oldalakba beágyaszott videókon keresztül használja az oldalt, holott a Google inkább úgy képzelné el, hogy az emberek a televízióhoz hasonlóan a főoldalról szörföznek azok között a "csatornák" között, amelyek a leginkább megfelelnek az ízlésüknek.
A tévéképernyőkért folytatott küzdelmet az is megnehezíti, hogy az olyan versenytársak, mint a Netflix vagy az Amazon egyre többet fektetnek a minőségi, hollywood-i színvonalú tartalmak előállításába, ezzel pedig teljesen megváltoztatják az emberek online videózásról alkotott képét. Brian Weiser elemző szerint a YouTube ezzel szemben "tele van szeméttel" és ha szeretnének tévéhez hasonló költségvetést, akkor be kell fektetniük a jó minőségű tartalomba.
Ezzel Robert Kyncl, a YouTube egyik fejese is egyetért, hisz véleménye szerint az online videó a közeljövőben hatalmas növekedésnek fog indulni, ezért is éri meg jobban befektetni azokba, akik már eredendően az interneten kezdtek el tartalmat létrehozni, mint a hagyományos tévésorozatokba. Két-három évvel ezelőtt is próbálkozott már ezzel a cég, amikor is többszáz milliós összeget fordított arra, hogy speciális, tévéhez hasonló csatornákat hozott létre, de ezeknek egy jelentős része nem hozott nagy sikert.
Ennek az egyik oka, hogy a YouTube még mindig csak egy nagyon szűknek montható, fiatal célközönségnek szól, arról nem is beszélve, hogy a Gangnam Style-hoz hasonló vírusvideóktól eltekintve zártnak mondható a közösség. A videoklipek mennek a legjobban a nézettséget illetően, PewDiePie-t pedig a YouTube-on kívül elég kevesen ismerik még annak ellenére is, hogy neki van a legtöbb feliratkozója az egész oldalon.
Az utóbbi időben azért sikerült előrelépéseket tenni, például NFL tartalmakat vásárolni, ami remélhetőleg új közönségeket vonz az oldalra, illetve az automatikus lejátszás bevezetésével a nézettséget is talán sikerült egy kicsit feltornázni a jövőben (néhányan már talán láttátok ezt az új funkciót az oldalon).
Ti mit gondoltok? Mire lenne szüksége a YouTube-nak a siker érdekében?