Megtanulni kezelni a Photoshopot nem könnyű, gondolom ebben sokan egyetértünk. Viszont átalakítani az alapok elsajátításának tanulási folyamatát úgy, hogy az magában jutalmazó jellegű, szórakoztató, motiváló és persze anyagilag jövedelmező legyen, talán még nehezebb.
Az Adobe egy olyan rendszer kidolgozására adta fejét, melynek célja megnövelni a bevételt azáltal, hogy az ingyenesen letölthető Photoshop próbaverziót kipróbálók körében megnövelje a termék megvásárlására irányuló tendenciát. A problémát az jelentette, hogy ha az emberek nem sajátítják el a Photoshop használatához szükséges alapvető készségeket, akkor kevesebb eséllyel fognak megvásárolni egy olyan programcsomagot, melyet nem tudnak kezelni. Ennek megoldása érdekében az Adobe-nak szüksége volt egy olyan módszerre, mely gyorsan, egyszerűen és szórakoztató jelleggel vezeti be a felhasználót a program használatába. Így született meg a "LevelUp for Photoshop" nevű játékosított tanító kiegészítő, melynek célja végigkísérni a kezdő felhasználót az alapvetően fontos lépések elsajátításán úgy, hogy elegendő tudás birtokába kerüljön ahhoz, hogy megvásárolja a terméket. Fontos tudni, hogy ez egy tavalyi projekt, amely már véget ért, de az eredményei miatt (és gamification vonatkozásában) érdemes beszélnünk róla.
A bunchball.com a következőképpen írja le a program kialakításának lépéseit:
1. A meglévő tutorial újrakonstruálása egy olyan feladatsorozat formájába, mely során a felhasználó megtanul olyan alapvető készségeket, mint például a vörösszem hatás eltávolítása vagy a fogak kifehérítése egy fénykép esetében. Nyilván ezeh hasznos funkciók, gyorsan mutatnak eredményeket is.
2. A feladatok növekvő nehézségi szint alapján történő elrendezése annak érdekében, hogy motiválja a személyeket a következő szint elérésében.
3. Promotálni a LevelUp kiegészítőprogram telepítését a meglévő felhasználók körében.
4. Az elért szinteket reprezentáló jelvények különböző szociális hálózatokon való megoszthatóságának egyszerűvé tétele.
És milyen eredményeket hozott a 2014-es kampány? A program bevezetése után a próbaverziót letöltők közül négyszer annyian vették meg a teljes programot, mint azelőtt, ami nagyon jó eredmény. A felhasználók a kiegészítőről fokozottan pozitív véleményt alkottak, valamint az Adobe-nak is könnyebbé vált a vásárlók igényeinek felmérése, illetve ezek kielégítése. Hogy mire következtethetünk ebből? A gamifikált felhasználóbarát tutorial nem csak kellemes, hanem üzletileg is hasznos dolog lehet, ha jó kezekben van az ötlet.