A Gamasutra munkatársai több fejlesztőcsapatot is megkerestek, és úgy vették észre, hogy a Nintendo nem túl korrekt szerződéseket ajánl. Létezik ugyanis egy minimum eladási darabszám, és ha egy játékból akár csak egyel kevesebb is fogy, a Nintendo egy vasat sem fizet.
A fejlesztők természetesen nem túl boldogok, de egyelőre csendben morognak, és reménykednek, hogy fellendül a forgalom, vagy a Nintendo szíve ellágyul (erre sok esély nincs). A minimum darabszám állítólag azért került a rendszerbe, hogy ne lepje el a szemét a WiiWare-t. A káros mellékhatás, hogy így azok a fejlesztők sem kapnak semmit, akik mondjuk csak átlagos játékot készítenek. A minimum egyébként régiónként változik, Európában például kevesebbet kell eladni, mint Amerikában.
A Nintendo is reagált a vádakra, és egyszerűen csacskaságnak nevezte azokat. Pletykának és spekulációnak nevezte a Gamasutra megállapításait, valamint közölte, hogy minden egyes fejlesztővel külön megállapodása van, amely titkos. A problémát amúgy az is okozhatja, hogy a WiiWare-n nem találhatunk demókat, valamint a véges tárhely miatt az emberek nem is töltenek le mindent, ami felkerül.