Hirdetés

LEGO Indiana Jones - előzetes

|

Indiana Jones idén kétszeresen is visszatér. A mozifilm mellett játék formájában, és megállapíthatjuk: hősünk darabosabb, mint valaha.

Hirdetés

A Travellers' Tales eddig már kétszer bizonyította, hogy LEGO-zással eltöltött régi szép időket nem csak a nosztalgia szépíti meg: a színes építőkockák még felnőttként is előhozzák belőlünk a belső gyermeket. A sikert természetesen igyekeznek meglovagolni, s a Star Wars után egy újabb ikonikus filmsorozatot, Indiana Jones három kalandját "LEGO-sítják".

LEGO Indiana Jones: The Videogame - 1. kp LEGO Indiana Jones: The Videogame - 2. kp

Alapjaiban ugyanaz
A LEGO játékok folytatásában a legnagyobb előny az, hogy szinte semmit nem kell változtatni az alapokon: a készítők ugyanazt a játékot eladhatják nekünk (itt-ott némi pofozgatással és extrával), és mi továbbra is gondolkodás nélkül habzsolni fogjuk. Az alapok tehát mind visszaköszönnek a két elődből: ugrálunk platformról platformra, szétcsapunk mindent, amit szét lehet csapni, felszedjük az elhullott érméket, gombokat nyomogatunk, titkos helyeket keresünk... minden, ami a LEGO Star Wars-okat annyira élvezetessé tette. És jól is van ez így, hiszen felettébb hangosan sírnánk, ha innováció címszó alatt megfosztanának minket kényszerbeteg gyűjtögető hajlamaink kiélésének lehetőségétől.

LEGO Indiana Jones: The Videogame - 3. kp LEGO Indiana Jones: The Videogame - 4. kp

Ez a történet ismerős
A játék az első három filmet dolgozza fel, a Kristálykoponya királyságáról nincs szó (pedig legalább egy bónusz pályát igazán betehetnének). A mozik mindegyike hat-hat pályát kap, az egyes epizódokhoz pedig egy központi helyről juthatunk el, mely funkciót jelen esetben Barnett College tölti be: a főiskola, ahol Jones tanít. Itt egyébként - a két Csillagok Háborúja játékhoz hasonlóan - szerzett pénzünkből különböző extrákat vásárolhatunk, illetve gyönyörködhetünk összegyűjtött tárgyainkban is.
Egyértelmű, hogy a történetmesélés is az elődökből köszön vissza: LEGO-hőseink az eseményeket vicces nyögdécselésekkel kísérve pantomimezik el nekünk, csak hogy akkor is érdemes legyen végignéznünk, ha már Harrison Forddal együtt mondjuk Indy szövegét filmnézés közben. A humoros megközelítés is marad a régi, bár itt kicsit elmerengtem azon, hogy a Végzet Templomának hírhedt szívkitépős jelenetét mégis hogyan fogják visszaadni... szívet kitép, leejt, lépcsőn legurul, főpap utána, megcsúszik, orra bukik, a közönség önfeledten kacarászik.. hmm

LEGO Indiana Jones: The Videogame - 5. kp LEGO Indiana Jones: The Videogame - 6. kp

Ezek nácik, csak nem látszik
Érdekes módon a fejlesztők úgy döntöttek, hogy a játékból kiveszik az első és a harmadik rész főellenségeit. Nácik helyett tehát kapunk... NINDZSÁKAT!!! Hahh, szerencsére nem. Viszont a németek tényleg ugrottak, helyettük Indy most egy "meg nem nevezett népirtó, okkultista, ballonkabátos, felsőbbrendű fajjal" száll szembe. Ti pedig most nem egy előzetest olvastok, hanem "egymás után helyezett betűkből összeálló értelmes szöveget, melynek célja egy megjelenés előtt álló játék bemutatása". A döntés finoman szólva is mókás, de nyilván nem attól fog függeni az élvezeti érték, hogy hány horogkeresztet tudunk megszámolni a képernyőn, szóval udvariasan nézzük el nekik ezt az apróságot!


És az elmaradhatatlan kooperatív mód
Barátokkal (szerencsésebbeknek barátnőkkel) együtt játszani már a Star Wars-ok esetében is élmény volt ("Ne engem csapkodj, b****! A másik irányból jönnek!"), így itt is vissza fog köszönni a korábban megszokott „beugrom öt percre játszani" lehetőség, amikor egy második ember tetszőlegesen beléphet és távozhat játék közben. Sajnos a korábban rebesgetett négy játékos mód csak egy félreértés volt, pedig igazán rendkívüli élmény lehetett volna. Bár az is igaz, hogy egy billentyűzet mellett négyen szorongani nem túl kényelmes (tapasztalat), hálózatban meg mégsem olyan élmény a játék, mint amikor együtt tudunk röhögni a legújabb idióta bejátszáson.
Üröm az örömben, hogy Indiana Jones-nak kooperatív téren van egy erős hátránya a Csillagok Háborújával szemben: a (játék szempontjából) változatos szereplők hiánya. Mert míg a LEGO Star Wars-ban egyszerre élhettük ki partnerünkkel Jedi-fantáziáinkat, addig itt lehetünk Indy-vel és csettintgethetünk legendás ostorával, vagy lehetünk "totálisan semmire nem jó, és csak a multiplayer meg a történet hitelessége miatt hozzácsapott" segítőtársával. Ti melyiket választanátok? Mert én nem tudom elképzelni, hogy azon kapjak össze valakivel, hogy a Dr. Jones-t kísérő szőke bögyös hölggyel melyikünk játszhasson... hmm... ez talán pont nem jó példa, de a lényeg átjön :)

Végszónak még annyit, hogy aki élvezte a LEGO Star Wars-okat, az vélhetően Indiana Jones-ban sem fog csalódni, és már nincs is annyira messze a megjelenés: nem hivatalosan június 6-át emlegetnek okos emberek, azaz három hónap múlva talán már kezünkben is tarthatjuk a játékot.

GameStar
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)