Lassan lezárul a Kingdom Come: Deliverance Kickstarter kampánya, de már régen túllépték a célösszeget (háromszor), így hát nincs miért aggódnunk, a játék bizony jönni fog. A játék írója, Daniel Vávra szerint olyan élményben lesz részünk, mint eddig soha.
Számos dolgot másképp csinálnak, mint azt eddig megszokhattuk. Az egyik a kardozás, mely sok játékban jól működött, de sehol nem volt elég realisztikus, nem éreztük a kardok súlyát. Vávra elmondása szerint a Deliverance megoldása sokakat ámulatba ejt majd: „Esetünkben ha eltalálsz valamit, a játék számításokat végez, hogy az ütközés következtében hiteles fizikai reakció érkezzen a célponttól. Tehát a kardok összeütköznek, ha az ellenfél blokkolja a támadásod, a kard lecsússzik a lemez páncélzatról, sőt, ha egy szűk térben kell harcolni, akkor a mozdulataidat korlátozza majd a rendelkezésre álló tér nagysága - a kardod súrlódik a fallal és az ellenfél kevesebbet sebződik.”
A páncélzat nélküli ellenfeleket akár egy suhintással is el lehet intézni, de a kemény páncélt hordó lovagokat addig kell ütni, amíg át nem szakad felszerelésük. Ez ránk is igaz, óvatosan kell beosztani a staminát. Az ellenfelek testét hat ponton támadhatjuk majd többféle módon, valószínűleg mindegyiket ott érdemes, ahol a leggyengébb a páncélzata.
A Kingdom Come: Deliverance-t már Skyrimhez hasonlítgatják, de előbbi nyitott világa kicsit másképp működik majd. „Szeretnénk, hogy a világ annyira hiteles legyen, amennyire csak lehet.. Ha valaki azt mondja, hogy valami nagyon messze van, az tényleg nagyon messze lesz, nem 50 méterre a városkaputól.” Az épületeknek például nem lesz sík plafonja, hiszen így azok összeomlanának. Figyelnek az építészeti szabályokra is, és hasonló szabályokat alkalmaznak a questeknél.
Az NPC-k kidolgozottsága szintén páratlan, nem csak szimplán „játsszák a szerepüket”, hanem reagálnak a körülöttük lévő világ eseményeire. Tegyük fel, hogy az egyik be akar ugrani a közeli kocsmába (mint minden rendes középkori ember), de az tele van, hát átmegy a másikba. Ott holtan találja a csapost, erre elmegy és kihívja a serifet. Aztán inkább hazamegy inni.
Lesz itt még irányítható női karakter, mély és szerteágazó fő sztori (mely egy történelmi esemény köré épül majd) és rengeteg lehetőség, kalandok, melyekért megéri várni a játék 2015 végi megjelenését. A célplatformok között egyelőre a PC, a Mac, a Linux, a PS4 és az Xbox One szerepelnek, ez valószínűleg nem is fog változni.