Az Advertising Age jelentése szerint, az Xbox One kamerája átformálhatja a marketinget. Ez igaz, de nem egészen úgy, ahogy azt sokan vizionálták. Rengeteg emberben feltámadt a félelem, hogy a nagy M majd fogja a begyűjtött adatokat, és jó pénzért továbbadja az ügyfeleknek. Erről szó sincs. Legalábbis hivatalosan egészen biztos nem.
A Microsoft igyekezte eloszlatni a kételyeket a rendszerrel kapcsolatosan. „Nem tervezzük, hogy olyan reklámokkal vagy tartalmakkal célozzuk meg a fogyasztót, amelyek a Kinect által begyűjtött adatokon alapulnak. Régóta elköteleztük magunkat a vásárlók és a biztonság mellett, nem készülünk ilyen reklámokkal, kivéve, ha a játékos megengedi ezt nekünk”.
A cég nevében beszélő Larry Hyrb azt is elárulta, hogy az Xbox One megjelenésekor a pontosan tájékoztatnak majd mindenkit arról, hogy a Kinect mit is figyel, miért is figyel, és hogy a begyűjtött adatok hová kerülnek, milyen célból. Persze az összeesküvés-elméletek hívei nem fognak ettől megnyugodni, de a többiek békésen aludhatnak majd, akár Kinecttel a szobájukban.
Ti mit gondoltok erről? Elég ennyi, vagy azért letakarjátok majd a lencsét lefekvés előtt?