A kelet-ázsiai ország kormányzata úgy döntött, hogy törvényen kívül helyezi a virtuális fizetőeszközök valós pénzre történő átváltását, s ezzel együtt betiltja a gold farmolásnak nevezett, ipari szinten űzött tevékenységet.
Az MMO-k üzemeltetői - élükön a World of Warcraft világsikeréből következő pénztengerben fürdő Blizzarddal - évek óta küzdenek a főleg Kínából származó farmerek ellen. A játékbeli fizetőeszközöket nagyüzemi szinten termelő, majd azt valós pénzért értékesítő "vállalkozások" lehúzhatják a rolót, hacsak nem kívánnak ujjat húzni a közismerten szigorú kínai igazságszolgáltatással.
Becslések szerint a kormányzat döntése több százezer ember megélhetésére lesz hatással, akik mintegy kétszaz millió és egymilliárd dollár közötti forgalmat generálnak évente. Az állam kereskedelmi és kulturális minisztériumainak közös megfogalmazásban született közleménye szerint a virtuális fizetőeszközöket csakis virtuális javakra, illetve a játékok üzemeltetői által biztosított szolgáltatásokra lehet beváltani, valós javakra és fizetőeszközre nem.