Játékokat fejleszteni bizony költséges és ebből kifolyólag kockázatos üzlet is. Emiatt sok projekt el sem rajtol, lévén a kiadók nem mernék bevállalni a rizikót, amit annak finanszírozása jelentene. A potenciális vásárlók körének nagysága örök rejtélynek tűnt, ám közösségi szponzorációs rendszerek és weboldalak, élükön a Kickstarterrel részben átvágták a gordiuszi csomót. Bár kétségkívül ennek a rendszernek is megvannak a maga problémái, sokkal nagyobb szabadságot ad a fejlesztőknek, és a játékosok is dobálhatják a dollárokat álmaik játékaira.
Ezt pedig olyan lelkesen tették, hogy (a játékok mellett sok más kategóriával együtt) összesen egymilliárd dollár értékben adtak támogatást százharminchétezer különböző projekteknek. Ebből 859 milliót sikeres kampányok kaptak, ám ezek az összes projekt kicsit több, mint 43,5%-át teszik ki. Az egymilliárdnak több mint az ötöde, 215 millió dollár ment játékokra (nem csak a videojátékokat ideértve), ám ez összesen 8755 elindított projektet jelent. Mindezek ellenére a "games", kicsivel jobb, mint 35%-os sikerességi rátájával a negyedik legsikertelenebb kategória.
A három legsikeresebb (a felajánlott összeget tekintve) Kickstarter az Ouya konzol (8,5 millió dollár), a Torment: Tides of Numenera (inXile, 4,1 millió dollár), és a Project Eternity (Obsidian, 398 millió dollár) voltak. Persze nem lehet kihagyni a sorból az azóta Early Accessben félig megjelent Broken Age-et, mely még Double Fine Adventure néven 3,3 millió dollárt gyűjtött, a Chris Taylor-féle Planetary Annihilationt, a maga 2,2 millió dollárjával, vagy a Star Citizent, ami a Kickstarteren 2,1 milliót gyűjtött (más platformokkal együtt összesen 39,6 milliónál jár).
Bár a legtöbb pénzt az USA, az Egyesült Királyság, és Kanada lakosai adták, a világ 224 országából, és mind a hét kontinensről érkeztek felajánlások. Magyaroszágról egyébként 3203-an ajánlottak fel pénzt, összesen 530658 dollár értékben. Az egymilliárd dollár több, mint fele az utóbbi tizenkét hónapban került felajánlásra, a Kickstarter legjobb napja pedig 2013 március 13 volt, amikor is több, mint 54 ezren, négymillió dollárt meghaladó összeggel támogattak majdnem kétezer projektet. Mókás egybeesés, hogy ezen a napon választották meg Ferenc pápát is.
Az elhúzódó fejlesztések és a nem egyszer rosszul menedzselt költségvetések miatt sokan kikiáltották a gaming Kickstarterek aranykorának végét. Ti mit gondoltok, érdemes pénzt adni játékfejlesztésre?