Nem vagyok nagy szakértője a grafikus motoroknak, legfeljebb azt állapítom meg, hogy a segítségükkel megjelenített látvány megfelel-e az igényeimnek, avagy sem, jó-e ránézni, avagy sem. Ennek tükrében ne várjátok el tőle, hogy részletesen ecseteljem, mi mindenre képes a PC mellett PS3 és X360 konzolokra szánt alkotások fejlesztéséhez is használható grafikus motor.
A Crytek honlapja szerint most már semmi akadálya annak, hogy a megfelelő összeget leperkálva bárki magáévá tegye a grafikus motort, annak Sandbox névre keresztelt pályaszerkesztőjét, és legújabb, Live-Create névre keresztelt funkcióját. Ez az eszköz lehetővé teszi a fejlesztőknek, hogy a szerkesztőből valós időben képezzék le munkájukat PC-n, valamint a két támogatott konzolon, s azonnal játszhatnak is vele. Minden valószínűség szerint meggyorsítja majd ez az eljárás a különböző platformokra zajló fejlesztést.
Minden bizonnyal a jövőre érkező Crysis 2 lesz az első olyan játék, amiben élesben tesztelhetjük az új motort. Azt pedig csak remélhetjük, hogy a Far Cry és a Crysis után nem szaporodnak el ismételten az olyan vélemények, amelyek nem tartják többnek a játékot egy technológiai demonstrációnál.