Valószínűleg senkinek nem mondunk újdonságot azzal, hogy hatalmas népszerűségre tett szert a Netflix Vaják adaptációja, ami Andrzej Sapkowski remek fantasy regényei alapján készült. A streaming szolgáltató negyedéves jelentésében az áll, hogy a premiert követő első négy hétben 76 millióan nézték meg a sorozatot, ami azt jelenti, hogy az előfizetéssel rendelkezők fele kíváncsi volt Geralt történetére.
Hogy mekkora sikert aratott a sorozat, azt mi sem mutatja jobban, minthogy ennek hatására rengetegen vásárolták meg a könyveket, a The Witcher III: Wild Hunt soha nem látott játékosszámnak örvend, és akkor még nem beszéltünk azokról a zenei feldolgozásokról, amiket a sorozatban elhangzó dal ihletett.
A hatalmas internetes kultusznak köszönhetően az már biztos, hogy a platform legsikeresebb nyitó szezonjáról beszélünk, de a Vaják jó úton halad afelé, hogy a legtöbbet nézett első évadot tudhassa magáénak sorozatok történetében is. Ennek megítélése nem kifejezetten egyszerű, mivel a Netflix máshogy méri a nézettséget, mint az átlag, tehát ha valaki több mint 2 percet néz az egyik epizódból, akkor már számolnak vele a nézettségi statisztikában, míg máshol ehhez egy film vagy egy epizód legalább 70%-át meg kell tekinteni.
Akárhogy is trükközik a cég a számokkal, az letagadhatatlan, hogy a Ríviai Geralt még soha nem volt annyira népszerű, mint most, ezt pedig az is jól mutatja, hogy már készül a sorozat második évada és a CD Projekt Red is kibékült Sapkowskival, így valószínűleg a Cyberpunk 2077 végső hajrája mellett már gondolkoznak a következő The Witcher kalandon is.