Hirdetés

Tudtátok, hogy a Duke Nukem 3D is a művészet eszköze?

|

Saját kiállításán Aram Bartholl művész arról beszélt, hogy az FPS nézet mennyire remek eszköze annak, hogy a játékost egy virtuális világba helyezzék. És egyébként tényleg.

Hirdetés

A berlini DAM galériában rendezett Hurt Me Plenty kiállítás azt mutatja meg, hogy az első személyű perspektíva miként mossa el a határt a valóság és a virtualitás között. Aram Bartholl szerint az FPS-ek előnye, hogy a monitor egy lencsévé válik, amin keresztül egy másik világot fedezhetünk fel.

Bartholl bemutatójában megemlítette, hogy a játékokban látható kéz „annak szimbóluma, hogy mi belépünk a digitális térbe”. A kiállítás több pontján láthatóak a Duke Nukem 3D-ből kiragadott pillanatok, amiket klasszikus nyomtatással ragadott ki a virtuálist világból. Ahogy végigvezeti a nézőt, úgy érződik, mintha egy YouTube végigjátszást látna, ami szintén nem véletlen.

A kiállítás egyik legérdekesebb darabja az a papírdarab, amin leírva láthatjuk a Doom II kontextusból kitépett nehézségi szintjeit. Bartholl szerint az, hogy hogyan értelmezzük az ott leírtakat, csak a szemlélőn múlik. Ahogy az egyébként is így van minden mással a világban.

A kiállítás november 1-ig lesz megtekinthető, úgy hogy ha valaki közületek Berlinben találná magát, ne felejtsen beugrani a galériába.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)