A napokban zajlik a Steam nagy nyári leárazása, de ezt valószínűleg minden PC-s játékos és bank észrevette már. Kapcsolódik hozzá egy játék is, a Steam Grand Prix, melynek keretében a játékosok pontokat gyűjthetnek, és ezzel csapatukat erősíthetik. Ebből viszont egy kis probléma is lett.
Van egy olyan része ennek, hogy minden nap végén a három legjobban teljesítő csapat néhány, véletlenszerűen kiválasztott tagja megkapja azt a játékot, ami a kívánságlistája csúcsán szerepel, viszont sokan úgy gondolták, nagyobb eséllyel szerezhetnek meg AAA játékokat, ha törlik az indie-ket a listából. Egyre több fejlesztő adott hangot meglepődöttségének, miután azt látták, hogy játékaik drasztikus mértékben tűnnek el a kívánságlistákról; több lett a törlés, mint a vásárlás, és erre még nem láttak példát. Az alábbi képen a kék vonal a kívánságlistához adások számát, a barna a törléseket, a zöld a vásárlásokat jelzi.
NeuroVoider.
— Thomas Altenburger 🍍🍕 (@mrhelmut) June 27, 2019
WTF pic.twitter.com/CiRdC3Z4AI
A kívánságlistának nagy szerepe van az egyes játékok sikeressé válásában, mert minél többen vágynak egy játékra, annál feljebb kerül a keresési találatokban, és annál jobban előtérbe helyezi a Steam. Többen jelezték, hogy gyakorlatilag veszítenek az egésszel, holott a leárazásokból mindig nettó nyereséggel jönnek ki.
A Valve elismerte, hogy túlbonyolította az egész Grand Prix-t, ahogy azt is, hogy nem működött minden rendeltetésszerűen. A hibákat javították, a verseny kiegyensúlyozottabb lett, és egyértelművé tették, hogy a listaelemek törlése nem változtat semmin, a lista élén álló játék jár mindenkinek, akit kihúznak a kalapból. Az Epic Games Store erőszakos nyomulása miatt most illene a szokásosnál jobban odafigyelni, hogy ne pártoljon el mindenki a Valve-től, reméljük, ezt a cég is belátja hamarosan.