Még nyáron érkezett a hír arról, hogy a Google DeepMind alapú mesterséges intelligenciát, az AlphaStart - melyet azért hoztak létre, hogy profi StarCraft 2 játékosokat egyen meg reggelire - ráengedik a kompetitív ranglétrára. Néhány hónap leforgása alatt az MI elérte a Grandmaster szintet, és nehezen találhatnánk olyan játékost, aki megállná a helyét vele szemben.
A fejlesztők szerint az egész kísérlet professzionálisan jóváhagyott körülmények között zajlott, pontosan azokkal a megkötésekkel, amikkel egy emberi játékosnak kell szembenéznie. Ez azt jelenti, hogy a másodpercenként kiadható parancsok száma nem haladhatta meg egy emberi játékos reakcióidejét, és az MI csak kamerán keresztül nézhette a játékot, így "ő" is kizárólag az alapján taktikázhatott, amit a képernyőn látott. A betanítását vegyes módszerrel végezték, amiben felhasználtak neurális hálót, melynek segítségével a meccseken keresztül gyűjthetett tapasztalatokat. Ennek következtében mostanra az AlphaStar a Battle.net StarCraft 2 játékosainak 99,8%-át maga mögé utasítja; mind a három faj seregeit irányítva elérte a Grandmaster rangot. Az eredményekről itt számolnak be:
I'm so excited we can finally share this with the world. It's been an incredible experience to work with the @DeepMindAI AlphaStar team and it's a huge honour to be a co-author of this paper. Thank you for everything who made that possible! https://t.co/VxzsPrXMhr
— Dario TLO Wünsch (@LiquidTLO) October 30, 2019
Egy professzionális StarCraft 2 játékos, Dario "TLO" Wüntch is részt vett a kísérletben, és elmondta, hogy nagyon látványos volt az MI fejlődése, de határozottan az az érzése, hogy még mindig nem haladta meg azt a szintet, amit egy ember kemény munkával ne érhetne el.