Hirdetés

Rossz ötlet volt az Activisionnel társulni a Bungie volt vezetőségi tagja szerint

|

Marty O'Donnell, a Halo sorozat zeneszerzője úgy emlékszik vissza, kezdettől fogva rossz érzésük volt az üzlet miatt.

Hirdetés

Mivel már régóta nem dolgozik a Bungie-nál (2014-ben váratlanul kirúgták, amiért beperelte a cég elnökét és nyert is), Marty O'Donnell nyugodtan megteheti, hogy mesél erről-arról a Halo széria felfuttatása után más vizekre evező stúdió múltjából. A HiddenXperia YouTube-csatornának adott interjújából megtudhattuk, hogy annak idején miért kötöttek üzletet az Activisionnel.

Hirdetés

Azt követően a Bungie függetlenítette magát a Microsofttól, mindenképpen olyan partnert akart, amelyik hozzájárul, hogy a csapat megtarthassa a kontrollt a saját IP-ja, a Destiny felett. Akkoriban ilyesmire az iparág nagykutyái - beleértve a Microsoftot - nem igazán voltak hajlandóak. Az Activision mindent megígért, a srácok mégis fenntartásokkal írták alá a megállapodást.

O'Donnell abban az időben nemcsak a stúdió zeneszerzője volt, hanem részvényese, valamint az igazgatótanács tagja, így az ő kézjegye is ott virít a szerződésen hat társáéval együtt.

"Az első pillanattól fogva tudtuk, hogy kockázatos, és végül pont olyan rossz irányt vett a történet, mint ahogy előre sejtettük."

A tíz évre kötött egyezség értelmében az Activision kizárólagos jogot szerzett a Destiny, valamint minden további, az IP-hez kapcsolódó játék kiadására és terjesztésére, miközben a Bungie-nál maradt a kreatív kontroll. Idővel mégis úgy alakultak a dolgok, hogy a kiadó és a fejlesztő közötti nézetkülönbségeket már nem lehetett más módon rendezni, mint hogy szétváltak útjaik. Mindez azért történt, mert a két fél egészen más jövőt képzelt el a franchise számára.

2019-es szakításukat követően minden jog visszaszállt az alkotókra, és ekkor már a Steamen is megjelenhetett a Destiny sikerét megismételni képtelen második rész. Hiába is szeretnék a rajongók, nem készül Destiny 3, ugyanakkor a csapat még évekig szeretné támogatni a free to play modellre átállított lövöldét. Eközben pedig már gőzerővel dolgozik egy vadonatúj IP-n.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)