Kevés gyűlöltebb dolog van a reklámoknál, melyek a televíziók után már a játékokban is jelen vannak, főként az ingyenes mobilos címekben rondítva bele a mókába. Az Axios értesülései szerint valami hasonlóval állt elő a Simulmedia nevű cég, ám a konzolos és PC-s játékokat véve célba.
A híroldal úgy tudja, hogy a vállalat ezen a héten indítja el a playerWON nevű hirdetési platformot, amely lehetővé teszi, hogy a fejlesztők közvetlenül a játékokba építsék be a 15-30 másodperces reklámokat, s ha a szervereik úgy érzékelik, hogy a felhasználó végignézett egy anyagot, játékbeli jutalmakban részesüljön. Enyhítő körülmény, hogy a játékos elvileg dönthet a hirdetések megtekintéséről.
A platformot üzemeltető Simulmedia kifejezetten a TV-s marketingre specializálódott, s állítólag itt is olyan nagynevű hirdetőket céloz, akik a televíziózás fénykorában még a kábeles műsorok szünetében igyekeztek megszólítani a fiatal közönséget.
A cég közlése szerint a playerWON-ra már le is csapott néhány játékipari szereplő, például az Electronic Arts és a Smite-ot fejlesztő Hi-Rez Studios. Az Axios szerint a platformot már egy éve tesztelik a Hi-Rez által fejlesztett SMITE-ban, melynek során az üzemeltetők arra jutottak, hogy egy átlagos játékos akár napi 10 reklámot is hajlandó megnézni, ha cserébe kap valamilyen jutalmat.
Habár a jelentés kapcsán sokan már azzal riogatnak, hogy jönnek a reklámok a 60-70 dolláros AAA címekbe, első körben inkább az tűnik valószínűnek, hogy az ingyenes játékokban köszön vissza a megoldás. Erre utal legalábbis, hogy Dave Madden, a Simulmedia képviselője is ezt emelte ki az Axiosnak adott nyilatkozatában:
"Az olyan Free-to-play (F2P) játékok begyorsulása PC-n és konzolokon, mint például a Fortnite, az Apex Legends, a Call of Duty Warzone és a Roblox azt jelenti, hogy a közönség és a játékidő robbanásszerűen nőtt, mégis, a játékosok elsöprő többsége, több mint 90 százaléka soha nem költ pénzt az F2P játékokban."
A kiadók persze a profitra játszanak, így nyilván nem lehet kizárni, hogy a playerWON, vagy más, hasonló megoldások később a méregdrága prémium címekben is felbukkannak, egyelőre azonban még korai riadót fújni.
Ti mit gondoltok, veszélyt jelenthet a playerWON az AAA játékokra?