A Pillars of Eternity nem csak bebizonyította, hogy igenis van még igény a klasszikus PC-s szerepjátékokra a piacon, egyúttal a műfajt is sikerült pont annyira újragondolnia, hogy új életet leheljen a 90-es éveket meghatározó Infinity Engine-es szerepjátékok által kifejlesztett formulába.
A játéknak már most hatalmas rajongóbázisa van (köszönhetően a Kickstarter által életre keltett egyedi fejlesztési modellnek), az Obisidian vezérigazgatója szerint pedig ez részben köszönhető annak, hogy mennyire közeli kapcsolatot ápolnak a játékosokkal már a projekt kezdete óta. Feargus Urquhart többek között erről is beszélt a PC Gamernek adott interjúban, illetve arról is, hogy milyen jövőt szánnak a játéknak a virtuális téren túl.
Urquhart szerint a Kickstarteres kampány egyik legnagyobb tanulsága volt az ő szemszögükből, hogy milyen hatékonyan együtt lehet dolgozni az elhivatott rajongókkal és hogy mennyire sokat tanulhatnak fejlesztőként a közönségüktől: "Josh Sawyernek, a játék rendezőjnék rengeteg ötlete volt arra, hogy mit szeretne másképp csinálni a már ismert Infinity Engine játékokhoz képest. És mivel már akkor is voltak játékosok, akik a béta verziót próbálgatták, így nagyon intelligens párbeszédeket tudott velük folytatni arról, hogy ezek az ötletek mennyire működhetnének a játékban. Sok ötlet volt ami tetszett nekik, persze olyan is ami nem, ennek megfelelően viszont jó irányba változhatott a játék és szerintem nagyon menő."
Az igazgató szerint viszont már önmagában az is nagy szerencse, hogy ennyi rajongóval rendelkeznek egy olyan korban, amikor a szerepjátékokkal szemben már hatalmasak az elvárások. A játékosok hozzászoktak a Skyrim és a Dragon Age: Inquisition által bemutatott méretarányokhoz és Urquhart szerint aggasztó az, hogy már csak így lehet versenyben maradni ebben a műfajban. Szerencsére a CRPG-k és a régi stílusú dungeon crawler játékok feltámadása (pl. Shadowrun Returns, Divinity: Original Sin vagy akár a Legends of Grimrock) bíztató a zsáner jövőjét illetően.
Persze Urquhart és csapata még ennyi meglepetés után sem ülnek a babérjaikon, sőt a készülő kiegészítő mellett attól sem távolodnak el, hogy esetleg a Pillars of Eternity a képernyőkön túl is elérhető legyen valamilyen formában: "Az egyik dolog amit hamarosan be fogunk jelenteni, hogy egy tőlünk független csoport a Kickstarteren szeretne finanszírozni egy Pillars of Eternity kártyajátékot. Természetesen a társasjáték kérdése is nagyon foglalkoztat minket. Még eléggé bizonytalanok vagyunk, nem tudjuk milyen legyen, de foglalkozunk vele. Meg persze mással is, könyvek, szerepjátékok, ki tudja."