Hirdetés

Pillars of Eternity - kártyajáték, társasjáték, mi jöhet még?

|

A Pillars of Eternity hosszú várakozás után végre megjelent, de az Obsidian igazgatója szerint pont, hogy most kezdődik az igazi kaland.

Hirdetés

A Pillars of Eternity nem csak bebizonyította, hogy igenis van még igény a klasszikus PC-s szerepjátékokra a piacon, egyúttal a műfajt is sikerült pont annyira újragondolnia, hogy új életet leheljen a 90-es éveket meghatározó Infinity Engine-es szerepjátékok által kifejlesztett formulába.

A játéknak már most hatalmas rajongóbázisa van (köszönhetően a Kickstarter által életre keltett egyedi fejlesztési modellnek), az Obisidian vezérigazgatója szerint pedig ez részben köszönhető annak, hogy mennyire közeli kapcsolatot ápolnak a játékosokkal már a projekt kezdete óta. Feargus Urquhart többek között erről is beszélt a PC Gamernek adott interjúban, illetve arról is, hogy milyen jövőt szánnak a játéknak a virtuális téren túl.

Urquhart szerint a Kickstarteres kampány egyik legnagyobb tanulsága volt az ő szemszögükből, hogy milyen hatékonyan együtt lehet dolgozni az elhivatott rajongókkal és hogy mennyire sokat tanulhatnak fejlesztőként a közönségüktől: "Josh Sawyernek, a játék rendezőjnék rengeteg ötlete volt arra, hogy mit szeretne másképp csinálni a már ismert Infinity Engine játékokhoz képest. És mivel már akkor is voltak játékosok, akik a béta verziót próbálgatták, így nagyon intelligens párbeszédeket tudott velük folytatni arról, hogy ezek az ötletek mennyire működhetnének a játékban. Sok ötlet volt ami tetszett nekik, persze olyan is ami nem, ennek megfelelően viszont jó irányba változhatott a játék és szerintem nagyon menő."

Az igazgató szerint viszont már önmagában az is nagy szerencse, hogy ennyi rajongóval rendelkeznek egy olyan korban, amikor a szerepjátékokkal szemben már hatalmasak az elvárások. A játékosok hozzászoktak a Skyrim és a Dragon Age: Inquisition által bemutatott méretarányokhoz és Urquhart szerint aggasztó az, hogy már csak így lehet versenyben maradni ebben a műfajban. Szerencsére a CRPG-k és a régi stílusú dungeon crawler játékok feltámadása (pl. Shadowrun Returns, Divinity: Original Sin vagy akár a Legends of Grimrock) bíztató a zsáner jövőjét illetően.

Persze Urquhart és csapata még ennyi meglepetés után sem ülnek a babérjaikon, sőt a készülő kiegészítő mellett attól sem távolodnak el, hogy esetleg a Pillars of Eternity a képernyőkön túl is elérhető legyen valamilyen formában: "Az egyik dolog amit hamarosan be fogunk jelenteni, hogy egy tőlünk független csoport a Kickstarteren szeretne finanszírozni egy Pillars of Eternity kártyajátékot. Természetesen a társasjáték kérdése is nagyon foglalkoztat minket. Még eléggé bizonytalanok vagyunk, nem tudjuk milyen legyen, de foglalkozunk vele. Meg persze mással is, könyvek, szerepjátékok, ki tudja."

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)