Matt Rhodes blogjában részletesen beszámolt munkája nehézségeiről és szépségeiről. Ahogyan az egy játék készítésénél szükséges, sok-sok koncepció látott napvilágot a Mass Effect és Dragon Age fejlődése során. Voltak, amik benne maradtak a játékban, más ötleteket megváltoztattak és olyanok is akadtak, amelyek csak papíron léteztek tovább.
Matt Rhodes úgy tekint magára, mint egy felfedező, aki elindul egy világos táborból be a sötét erdőbe és itt-ott fáklyákat gyújt. Néha a fáklyák lángjánál csak füvet és kavicsokat talál, ám idővel és kemény munkával ráakad egy-egy lenyűgöző tájra, ahol újra tábort verhet.
A Mass Effect korai Shepardje Reaper technológiát használt volna és úgy nézett volna ki, mint az első részben Saren, ráadásul a történet szerint szembe kerültünk volna Ashley-vel vagy Kaidennel, attól függően, hogyan választunk.
Más képeken Talit láthatjuk maszk nélkül. A magyarázat szerint nagyon sokáig vitatták, hogy Tali maszkja lekerüljön-e a játékban vagy sem. Végül a Mass Effect 3-ban, ha románcba kerültünk Talival, egy keretes fényképen láthattuk az arcát. A történethez hozzátartozik, hogy nagy felháborodást keltett, amikor kiderült, hogy egyszerűen egy netről leszedett nő képét alakították át Talivá, koncepciórajz ide vagy oda...
Aztán ott van még a "buborékember", ami egy fejet körülvevő buborékpajzsban szerepeltette volna az ellenséget. Ez a koncepció már a végleteket súrolta, nem is került be a játékba, de ha például elképzeljük, ahogy már ötödszörre viszi le az életünket nullára, akkor bizony az ikonikus megjelenése miatt bizony beleégett volna a tudatunkba. Talán jobb is, hogy nem így lett.
Érdekes képek még a Reaper technológiával "túllőtt" Illusive man, EDI kivetülései, a Normandy avatarja és a korai Reaper drónok kinézete is.
A Dragon Age koncepciórajzokból is akad régi és új egyaránt, ahol Rhodes többek között kitért a női karakterek megalkotásának témájára: megtudtuk tőle, hogy a Dragon Age: Origins készítése alatt még nagyon fiatal volt, ráadásul szingli. Most viszont, hogy boldog házasságban él feleségével és kislányával, izgatottan várja, hogy megmutathassa, hová fejlődött az évek alatt, melynek eredményét a Dragon Age: Inquisitionben látni is fogjuk.
A Dragon Age Inquisition egyébként 2014 őszére várható PC, PS3, PS4, Xbox 360 és Xbox One platformokra.