Mindig érdekes látni, ha egy cég kifejezetten a játékosokról készít kutatást. Az örök vita már régóta ismert, hogy a játékok okoznak-e erőszakos viselkedést, a politika pedig néha aktívan beavatkozik egy-egy olyan témába, amihez igazán nem sok köze van. Jack Thompson is elhasalt őrült szenvedélyével, amikor az erőszakos játékok ellen indított keresztes hadjáratot.
Most az Egyesült Államokban megjelenő Reason című magazin jelentette meg a tavaly decemberben és idén áprilisban elvégzett kutatásának eredményét. Arra voltak kíváncsiak, hogy azok, akik aktívan játszanak, milyen hozzáállást tanusítanak egyes kérdésekhez. Bár a mintavétel nagyságát nem közölték, az eredmények még így is szignifikáns különbséget mutatnak az egyes az kérdésekben. A megkérdezettek 57 százaléka játszik (ritkán, esetenként, gyakran), míg 43 százalékuk eddig még soha nem foglalkozott velük. A módszertan az volt, hogy szembeállították a nem-játékosok és a játékosok válaszait, majd azokból szépen levonták a következtetéseket. Hogy mi derült ki? Az, hogy az állandó játékosok jóval megengedőbbek egyes tevékenységekkel kapcsolatban.
Nem szeretik, hogy a politika megmondja nekik, mit és hogyan csináljanak. A gyakran játszók 67 százaléka válaszolta azt, hogy a marihuánát legalizálni kéne. Hogy miért? Mert az növeli a teljesítőképességet az online versenyeken. De így nagy többségük válaszolta azt, hogy az online (valódi pénzért) játszott pókert is engedélyezné. Volt azonban egy téma, amit érdekes módon mind a játékosok, mint a nem játékosok is rendkívül alacsony mértékben támogattak: a 3D nyomtatóval készített fegyverek használatát. Ezt az USA-ban állami szinten szabályozzák, New Yorkban például tiltott, míg Texasban mindenki tart az ágya alatt legalább egy Remington puskát.
A játékosok fogékonyak a technikai újításokra is. Támogatják a szél, és napenergiát használó vállalatokat, sőt a drónok által történő csomagkézbesítést is (elég az Amazon féle őrületre gondolni). Az állami felelősségvállalással kapcsolatban fordított helyzetet mutatott fel az eredmény: a játékosok nagy többsége gondolja úgy például, hogy a rendőröket nem vonják felelősségre a hivatalos eljárásban elkövetett bűncselekményekért - de ez csak egy példa. A kutatás teljes következtetése az volt, hogy a játékosok nagy része liberális elveket vall. Persze ez csak egy kutatás, de arra jó, hogy ismét leszögezhessük: nem tipikusan buta, agresszív a gamer. Akárhogy is nézzük, játszani jó, és ha a család, a szülő odafigyel arra, hogy gyermeke mivel tölti az idejét, beszélget és törődik vele, akkor valószínűleg nem fordul elő az, hogy iskolai mészárlásba keveredik, ahogy az a Newton Sandy Hook iskolájában megtörtént Adam Lanza-val 2012 decemberében...