Április 15-én volt 110 éve, hogy az RMS Titanic luxusgőzöst rögtön az első útján elnyelte az Atlanti-Óceán jeges vize, 1517 lelket rántva a hullámsírba. A katasztrófa azóta is foglalkoztatja az embereket, amiben persze James Cameron 1997-es filmes feldolgozásának is lehet némi szerepe.
Emlékezetes, hogy a 11 Oscar-díjat besöprő mozihoz részben a hajó 90%-os replikáját, illetve több belső helyszínét is megépítették, ami már akkor is elképesztő vállalkozásnak számított, ma pedig szinte elképzelhetetlennek tűnik. Annál is inkább, mert már a számítógépes technológia is egész jó eredményre képes, amit most egy Unreal Engine 5-ös demó is bizonyít.
A Herman Jarl nevű YouTube-csatornára feltöltött animáción testközelből élhetjük át a Titanic, egész pontosan az első osztályú utasokat kiszolgáló recepció alámerülését (a megtekintést szigorúan hanggal ajánljuk, a recsegő-ropogó effektek nagyban fokozzák a klausztrofób élményt). A Titanic D-fedélzetén található, 460 négyzetméteres helyiség a hajó díszes főlépcsőjét kötötte össze az első osztályú étkezővel, és ez volt az a pont, ahol a legdrágább jegyet megváltó utasok először léptek a gőzösre.
Ami magát az UE5-ös demót illeti, a másfél perces ízelítő remekül illusztrálja, milyen potenciál rejlik az Epic Games játékmotorjában, és ez csak egy hobbiprojekt korai változata, ami a víz fizikájának teszteléséhez készült. A képsorokat érdemes összevetni az alábbi Unreal Engine 4-es filmmel is, amelyet a Titanic: Honor and Glory (THG) című, továbbra is fejlesztés alatt álló játékban forgattak.
Ez ugyan már egy 7 éves prezentáció, és azóta a THG grafikája is rengeteget fejlődött (itt érhető el a legutóbbi ingyenes demója), de a videókat egymás mellé helyezve látványosan megmutatkozik, hogy mekkora utat járt be a technológia az elmúlt években.