Ha most ráklikkeltek MinecraftRepro oldalára, akkor elképesztő, Minecraftban született építményeket láthattok a világ minden tájáról. A modellek azonban nem csak pár óra játszadozásból születtek: minden kép mögött részletes tervezés, pontos kivitelezés és komoly utómunka áll. Az oldal tulajdonosa, Dubocage 2011-ben kezdte a hobbiját egy szerveren, ahol a haverjaival játszogatott. Mára számtalan hasonló kreatív alkotóval dolgozik együtt.
Dubocage kreatív mód híján 2011-ben még komolyan megdolgozott minden darab faanyagért, amit az akkori Colosseum replikájába pakolt. Nem volt tökéletes a másolat, de megnyitotta az ajtót a mostani projektjei felé. A Google Maps képes anyagait alapul véve rakja össze a világ csodáit egy Builder's Refuge nevű szerveren, ami direkt az alkotóknak lett összerakva, és számtalan, erre a célra beépített pluginnal van felszerelve. Munkáit aztán a Fast Async World Edit segítségével helyrepofozza, a GoPainttel színez, és Arceonnal csiszol.
"Pont kezdtem beleszeretni a valódi épületek reprodukciójába, amikor szembe jött a Builder's Refuge. Több világod is lehet ott, szóval nekem van egy világom tisztán másolatokra, és van még pár másik a többi projektemhez, például a Marketplace cuccaimhoz."
Persze nem Dubocage dolgozik egyedül a Builder's Refuge-on. Paolo Terzulli (MPCBuild_) egy olasz Minecraft-művész, aki fantasy és középkori építészetben leli örömét, szintén ezen a szerveren alkot. Míg Dubocage céltalannak érzi a munkát a nem valóságon alapuló projektekben, addig Terzulli pont ennek ellentéte. Épített már égbenyúló, ködös kastélyt, fenyegető várakat, és csalóka hegyoldalakat is.
Míg alapvetően ő is a Builder's Refuge eszközeit használja, ő a kész művet még a Blenderben is csinosítgatja.
"Ha kész az építés, akkor a FAWE segítségével letöltöm a tervrajzot. Aztán a Mineways segítségével azt átkonvertálom egy .obj fájllá, amit már be tudok tölteni a Blenderbe."
Vannak azonban, akik ennél is tovább mennek. ThomasEsc például a PixelBiester, egy német építőcsapat tagja. Ő Mayát használ az épület 3D-s részének letisztázásához, aztán a Redshift nevű motorral azt kirendereli, és Photoshoppal megoldja a színezést és a kisebb, 2D-s javításokat. Ezek a szoftverek már nem olcsóak, de nem is feltétlenül szükségesek. Aki viszont ennyire belemegy, az olyan elképesztő eredményeket tud majd produkálni, mint például ez is:
Aki hasonló hobbit választana, annak talán Terzulli javaslata a leginkább célravezető:
"Szerintem mindenki tud építeni, szóval a kezdőknek azt mondanám, hogy találjanak valakit, aki inspirálja őket, aztán csinálják újra és újra, amíg olyan jók nem lesznek, mint példaképük. Mindössze kreativitásra van szükség, mivel a Minecraft egy olyan platform, ahol egy egyszerű kockából hatalmas mesterműveket lehet építeni."
A Minecraft rajongóinak kreativitása sosem ismert határokat, de érdekes látni, hogy ahogy öregszik a játék, úgy az alkotók is érettebbek és komolyabbak lesznek, ennek megfelelően pedig elképesztően profi munkákat raknak össze.